پروانه ساختمانی در دو مرحله صادر شود

 رامین کرمی گفت: طبق پیشنهاد سازمان نظام مهندسی صدور پروانه ساختمانی باید در دو مرحله انجام شود، به طوری که یک پروانه مربوط به شهرسازی باشد که در آن بحث تخریب و گودبرداری آن مطرح است. در صورتی که ساختمانی نباشد بحث تجهیز کارگاه و گودبرداری ارائه شود، همین امر خود حدود ۳۶ ماه زمان می‌برد.
به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران صدور پروانه ساختمانی و مهندس ناظر باید همزمان با انجام عملیات ساختمانی باشد چراکه در برخی مواقع شاهد آن هستیم که برخی از کارفرماها پروانه ساختمانی را اخذ می‌کنند، اما انجام عملیات اجرایی ساختمان را یک سال بعد و ۶ ماه بعد انجام می‎دهند.
 در نتیجه باید شروع عملیات ساختمانی و تخریب با حضور مهندس باشد و از همان ابتدا باید مهندس ناظر حضور داشته باشد.
او می‌گوید، شروع عملیات از طرف شهرداری باید منوط به معرفی ناظر از طرف نظام مهندسی باشد و به طور قطع فرایند عملیات ساختمانی باید منوط به درج مجری ذی صلاح در داخل پروانه ساختمانی باشد چراکه با حضور سازنده ذی صلاح کیفیت ساخت و ساز افزایش و منابع ملی صیانت می‌شود در نتیجه عمر مفید ساخت بیشتر می‌شود.
صدور پروانه ساختمانی در تهران حدود یک سال زمان می برد و این موضوع به زودی به دو ماه می‌رسد که این موضوع توسط شهرداری تهران اعلام شده که در همین زمینه جلسات بسیاری با شهرداری تهران برگزار شده و تعاملاتی هم با نظام مهندسی در این بخش انجام شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;