پرواز بی‌وقفه هواپیمای خورشیدی بدون سوخت به دور دنیا در پنج شبانه‌روز

پرواز بی‌وقفه هواپیمای خورشیدی بدون سوخت به دور دنیا در پنج شبانه‌روز

یک هواپیمای خورشیدی که قرار است سال آینده بدون استفاده از سوخت در سراسر جهان پرواز کند، به نمایش گذاشته شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، خلبانان برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ اظهار کردند که هواپیمای «سولار ایمپلاس 2» بطور چشمگیری از نمونه پیش‌ساخت تک سرنشین ابتدایی که پنج سال پیش به نمایش درآمد، ارتقا یافته‌تر است.

 

به گفته آنها، فناوری این هواپیما بقدری پیشرفته است که طراحی جدید می‌تواند بطور نامحدود در هوا باقی بماند.

 

این هواپیمای بروز شده که در پایگاه نیروی هوایی Payerne در سوئیس به جهان معرفی شده، از باتریهای بهتر برای ذخیره انرژی بدست آمده از خورشید توسط 7200 سلول خورشیدی روی بالها برخوردار است.

 

تیم سوئیسی طراح که قصد دارند سال آینده اولین پرواز دور دنیا را تکمیل کنند، در رکوردهای تا بحال خود نشان داده‌اند که یک هواپیمای خورشیدی می‌تواند فاصله بین دو قاره و در سطح آمریکا را در شب پرواز کند.

 

طول بالهای سولار ایمپلاس 2 در حدود 72 متر بوده که هشت متر بزرگتر از نمونه پیش‌ساخت و گسترده‌تر از بالهای هواپیمای جامبوجت 747 بوئینگ است. اگرچه با این اوصاف، وزن این هواپیما تنها 2.5 تن – به اندازه یک خودروی بزرگ- است.

 

مواد مورد استفاده در این هواپیما نیز سبکتر از قبل است؛ سولار ایمپلاس 2 دارای موتورهای الکتریکی کارآمدتر و یک جایگاه خوب در درجه تجاری است.

 

اگرچه سفر این هواپیما به چند مرحله تقسیم خواهد شد، سرعت آرام آن بدین معنی است که سولار ایمپلاس 2 باید برای چند روز پیاپی در پروازهای فرااقیانوسی در هوا بماند.

 

80 شرکت در فناوریهای پیشرفته این هواپیما اشتراک داشته‌اند که به عنوان ویترینی از امکان استفاده از منابع انرژی پاک ساخته شده است.

 

به گفته بورشبرگ، سفر سال آینده حدود 20 روز پروازی خواهد بود که طی چندین ماه انجام خواهد شد.

 

سولار ایمپلاس محصول شراکت این دو خلبان برای برآورده ساختن پروژه‌ای است که توسط کارشناسان صنعتی غیرممکن خوانده شده بود.

 

برتراند پیکارد روانپزشک و کاشف، در این پروژه کار شناسایی شرکایی برای تامین مالی پروژه را بر عهده داشت و جنبش فناوری‌های پاک را ترویج داد، در همین حین، آندره بورشبرگ تیمی از 80 متخصص فنی را گرد هم آورده و رهبری می‌کرد.

 

دستیابی به محصول کنونی سولار ایمپلاس 2 که انقلابی‌ترین هواپیمای حال حاضر است، 12 سال محاسبه، شبیه‌سازی، ساخت و آزمایش را به همراه داشت.

 

این هواپیما برای تکمیل پرواز دور دنیا باید کاری را که هیچ هواپیمایی تاکنون قادر به دستیابی به آن نبوده، یعنی پرواز بدون سوخت با یک خلبان برای پنج شبانه‌روز پیاپی بر فراز اقیانوسها و قاره‌ها را انجام دهد.

 

این چالشی است که سولار ایمپالس 2 برای آن ساخته شده است.

 

کابین خلبان این هواپیما 3.8 مترمربع بوده و همه جزئیات آن برای سکونت یک خلبان برای یک هفته در اطاقک طراحی شده است.

 

اگرچه برای بهره‌وری حداکثری انرژی، این کابین تحت فشار یا حرارات داده نمی‌شود که خود چالش استقامتی بیشتری برای خلبان محسوب می‌شود.

 

پروازها قرار است پس از چند پرواز تمرینی بر روی سوئیس در ماه مه آغاز شود.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;