پدیده شوم دو نقشه‌ای عامل آسیب رسانی به ساخت و ساز

دکتر منوچهر شیبانی دبیر شورای سیاست گذاری کنفرانس ملی نگهداشت ساختمان با رویکرد سیستمی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس ضمن تشکر از همراهی دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران و انجمن مهندسان راه ساختمان ایران در برگزاری این کنفرانس برگزاری این کنفرانس را یکی از جلوه‌های بی‌نظیر ارتباط دانشگاه و صنعت که تاثیر ملی خواهد داشت دانست.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی از تشکیل دبیرخانه دائمی جهت پیگیری به ثمر نشستن اجرای مبحث ۲۲ مقررات ملی و اصلاحات احتمالی آن خبر داد و خواستار حمایت وزارت راه و شهرسازی و دفتر مقررات ملی ساختمان جهت اجرایی شدن آن شد.
دکتر شیبانی ساختمان را یکی از گرانترین دارایی مردم و پرمصرفترین منابع ملی دانست و گفت: حفظ سرمایه شخصی مردم و منابع ملی جهت استفاده بهینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
وی بسیاری از مشکلات در حوزه ساختمان را ناشی از فقدان تفکر سیستمی دانست و افزود: تفکر جزیره‌ای و نگاه‌های محدود موجب می‌شود به نتایج مورد انتظار نرسیم.
دکتر شیبانی پدیده دو نقشه‌ای را روشی نابخردانه که موجب آسیب جدی در حوزه ساخت و ساز می‌گردد دانست و از نقض ضوابط شهرسازی با نقشه‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: باید بفکر اصلاح این موضوع از مسیر‌های قانونی باشیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;