پایش روند آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ با «سامانه اجرای احکام»

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد از به‌کارگیری «سامانه اجرای احکام»، با هدف پایش روند پرونده‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری مشهد خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  محمدجواد رجائیان با اعلام این خبر گفت: پس از بررسی موارد تخلف ملکی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، آرای لازم به اقتضای هر پرونده صادر می‌گردد که در این مرحله بهره‌گیری از سامانه اجرای احکام سبب شده است روند ابلاغ حکم و رسیدگی به آن تسریع شود و امکان بروز خطا و تخلف در این مسیر کاهش یابد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در گذشته پس از صدور آرای مربوط به تخلفات ملکی و ساختمانی در شهرداری، به علت روند سنتی پیگیری امور، روند ابلاغ و رسیدگی به آرای صادره با کندی مواجه بود و در بسیاری از موارد بهویژه موارد منتهی به رأی «قلع»، پرونده مسکوت و ناتمام می‌ماند.
وی با اشاره روند جدید در سامانه اجرای احکام گفت: در این سامانه پس از صدور رأی اعم از آرای قرار، جریمه و یا قلع، حکم صادره در سیستم ثبت می‌گردد و با همکاری شرکت پست، ظرف مدت ۷۲ ساعت به فرد خاطی ابلاغ می‌گردد.
رجائیان با تأکید بر کارایی این روش در تسریع روند پرونده‌ها افزود: در سیستم سنتی، آرا در زمان مؤثر ابلاغ نمی‌شد که این امر بی‌نتیجه ماندن رسیدگی به پرونده را سبب می‌شد. اما با استفاده از سامانه احرای احکام، ظرفیت‌های شرکت پست نیز در این راستا به کار گرفته شد؛ به گونه‌ای که با تعریف و ایجاد دسترسی برای کاربر شرکت پست، فرایند ابلاغ حکم مطابق زمان‌بندی تعیین‌شده پیش می‌رود و نتیجه آن حداکثر تا ۲ روز بعد در سیستم بارگذاری می‌شود.
وی در خصوص کارکرد این سامانه تصریح کرد: با ابلاغ حکم و اسکن و بارگذاری آن در سامانه، روند مربوطه با سرعت بیشتری طی می‌شود و رفت و آمدها و مکاتبات کمتری نیز برای گردش اداری لازم صورت می‌گیرد که نهایتا بهره‌وری بیشتر سیستم را به دنبال خواهد داشت. از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۵ هزار حکم از این طریق ابلاغ و روند رسیدگی به آن دنبال شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در شش ماه اخیر با همکاری شرکت پست، کارایی سامانه اجرای احکام ارتقا پیدا کرده و بسترهای لازم برای بهبود و نظارت بر فرایندهای این حوزه به وجود آمده است.
منبع دنیای اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;