پاسخ به ۲۸۲۲ درخواست الکترونیکی نظام مهندسی قم در زمان شیوع کرونا

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از پاسخ به دوهزار و ۸۲۲ درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  در روزهای پایانی سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعات مردمی برای انجام امور مربوط به ساخت و ساز پروژه ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان تصمیم گرفت تا به منظور قطع زنجیره انتقال و کاهش تردد شهروندان،  خدمات خود را به صورت غیر حضوری و با راه اندازی سامانه تیک یا همان ثبت درخواست ارائه کند.
بر اساس گزارش اعلامی این سازمان، دوهزار و ۸۲۲ درخواست در این سامانه در زمان شیوع ویروس کرونا دریافت و تقریبا به تمامی این درخواست ها پاسخ داده شد و در مرحله بعد نیز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مراجعان در محل این سازمان، سامانه نوبت دهی راه اندازی شد تا  شهروندانی که تمایل داشتند امور خود را به صورت حضوری پیگیری کنند با دریافت نوبت الکترونیکی از روز قبل، در زمان مقرر اعلام شده به سازمان مراجعه کنند که بر اساس گزارش این سامانه، تعداد ۸ هزار و ۶۴۰ نوبت تاکنون به مراجعین داده شده است.
راه اندازی سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی در قم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به برنامه های این سازمان در راستای گسترش خدمات الکترونیک اظهار داشت: یکی از علل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه های ساختمانی، ممکن است طولانی شدن  طراحی نقشه ها در بخش های مختلف سازه، معماری، مکانیک و برق باشد.
امین مقومی بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی و کنترل دقیق زمانبندی طراحی، همچنین کنترل فنی دقیق تر نقشه های طراحی شده، برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان  با سازمان و همچنین جلوگیری از خدشه دارشدن نقشه های طراحی شده و صرفه جویی در کاغذ و زمان و به منظور جلوگیری از تردد مراجعین به سازمان، سامانه کنترل الکترونیکی نقشه های ساختمانی را طراحی و اجرایی کرده است.
مقومی ادامه داد: در این سامانه، کلیه الزامات مربوط به تهیه و کنترل نقشه در رشته های مختلف ، برق، مکانیک ، سازه و معماری دیده شده که پس از طراحی نقشه ها توسط طراحان،  در مرحله بعدی بررسی نقشه ها توسط کنترل کننده در این سازمان و همچنین بررسی نقشه های سازه و معماری توسط کنترل کننده شهرداری به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد.
ارسال گزارش های مرحله ای مهندسان به صورت الکترونیک در قم
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم همچنین به راه اندازی سامانه گزارش های مرحله ای مهندسان به صورت الکترونیکی اشاره کرد و ابراز داشت: ارسال به موقع گزارش های مرحله ای به شهرداری به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مهندسان و دفاع از حقوق ایشان، موجب شد تا موضوع الکترونیکی شدن گزارش های مرحله ای به عنوان اولویت جدی در دستورکار هیئت مدیره با هدف تکریم مهندسان ناظر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه قرار گیرد.
وی افزود: در این راستا جلسات خوبی با شهرداری قم تشکیل و توافیقاتی نیز حاصل شد که این امر علاوه بر کاهش مراجعه حضوری مهندسان به سازمان و شهرداری، می تواند با ورود به موقع شهرداری، شاهد جلوگیری به موقع از تخلفات در ساخت و ساز باشیم چرا که به روز بودن گزارش های مرحله ای مهندسان ناظر؛ می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.
مقومی عنوان کرد: در بخش بازرسی گاز نیز کلیه فرآیندها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد که در ماه های اخیر با همکاری شرکت گاز مرحله آخر نیز که صدور تاییدیه نهایی می باشد؛ به صورت الکترونیکی انجام شد.
راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم
وی در ادامه به راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم نیز اشاره کرد و عنوان داشت: نظر به اهمیت
منبع نظام مهندسی قم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;