وزیر راه و شهرسازی: مصالح ساختمانی کوپنی نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی، گفت: به دنبال کوپنی کردن مصالح ساختمانی نیستیم و امیدواریم در سال آینده اتفاقات خوبی در بازار مسکن رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال کوپنی کردن مصالح ساختمانی نیست، اظهار کرد: هدف ما از عرضه کارت‌های اجباری مصالح ساختمانی توانمندسازی تولیدکنندگان مسکن است.

وی ادامه داد: با توانمندسازی تولیدکنندگان و سازندگان مسکن، قیمت تمام شده برای خریداران کاهش می‌یابد و اقشار متوسط و پایین جامعه می‌توانند با قیمت مناسب‌تری واحد مسکونی خود را تهیه کنند.

اسلامی افزود: افزایش قیمت مصالح ساختمانی زمینه‌ساز رشد قیمت تمام شده مسکن می‌شود و همین امر بازار خرید و فروش مسکن را از حالت تعادل خارج می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یک بازار تهاتری از طریق خرید انبوه مصالح ایجاد خواهیم کرد، گفت: با خرید انبوه مصالح ساختمانی عرضه مصالح ارزان‌تر و روان‌تر می‌شود.

وی درباره وضعیت نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: در سال‌های گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت محله محوری و در قالب دو آیتم مسکن و فعالیت انجام می‌شد.

اسلامی ادامه داد: در کنار این دو آیتم قصد داشتیم کاستی‌های محله را برطرف کنیم و دولت تمام تمرکز خود را برای رفع کاستی‌ها به کار گرفت، اما زندگی در این محله‌ها شکل نگرفت و ما در طرح جدید سعی داریم آیتم‌های مسکن و فعالیت را به صورت معکوس اجرا کنیم که امیدواریم موفق شویم.

وزیر راه و شهرسازی درباره وضع بازار مسکن در سال آینده گفت: قیمت مسکن تابع مؤلفه‌هایی از جمله ارز و سکه است که خارج از حوزه بازار مسکن است.

وی در پایان گفت: امیدواریم در سال آینده اتفاق ناگواری برای بازار مسکن رخ ندهد.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;