اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌های گرمایشی و سرمایشی در هفته دولت

 مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: دستورالعمل شرایط و ضوابط ارزیابی و رتبه‌بندی فنی و کیفی محصولات صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات تدوین و همزمان با هفته دولت اجرایی شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، «عباس هاشمی» درباره این موضوع گفت: هدف از تدوین این دستورالعمل، تعیین حداقل سطح کمی و کیفی محصولات در حوزه تولید، کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش شرکت های تولیدکننده صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات به منظور ایجاد فضای سالم رقابتی و ارتقای کیفی محصولات در حوزه های مذکور است تا رضایت مشتریان حاصل شود. ای طرح با راهبری دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارتخانه و به درخواست و همکاری انجمن تولیدکنندگان تهویه مطبوع ایران و با مشارکت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اجرا می شود.
وی بیان داشت: این طرح واحدهای سرمایشی و گرمایشی را در پنج محور تولید و کیفیت، خدمات و فروش، صادرات، مجوزها و گواهینامه‌ها و توان مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.
هاشمی اظهار داشت:‌ این دستورالعمل در صورت نیاز هر دو سال یک بار مورد بازبینی و بازنگری قرار می گیرد.
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت بیان کرد: دستیابی به اطلاعات مورد نیاز در خصوص وضعیت کیفی محصولات، توانمندی ها، استراتژی ها و فناوری‌های تولید و ارتقای وضعیت مهندسی و تحقیق و توسعه (R&D) محصولات، از جمله اهداف طرح ارزیابی فنی و کیفی محصولات سرمایشی و گرماشی است.
وی، آموزش، توانمندسازی و مهارت نیروی انسانی، عمق ساخت داخل محصولات، وضعیت ارائه خدمات فروش و پس از فروش به همراه شبکه نمایندگی های خدمات و آمادگی صادراتی شرکت های تولید کننده محصولات صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات را از دیگر اهداف این طرح معرفی کرد.
هاشمی خاطرنشان کرد: اجرای دوره آزمایشی این طرح با مشارکت ۲۹ محصول از هشت شرکت تولیدکننده بزرگ محصولات سرمایشی و گرمایشی در سال ۹۷ انجام و امتیاز کل وضعیت فنی، کیفی و خدماتی صنعت تهویه مطبوع و تاسیسات ۶۴.۴ درصد بود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;