ورود سوئد به عرصه انرژی پاک اندونزی

به گزارش تاسیسات نیوز، سوئد به عرصه انرژی پاک و تجدیدپذیر اندونزی ورود کرد و یک شرکت سرمایه گذار این کشور اروپایی با هدف کمک به فراهم کردن انرژی تجدیدپذیر در منطقه ‘هالماهرای ربی’ استان ‘ملوک شمالی’ اندونزی، نیروگاه برق خورشیدی در این منطقه می سازد.

 

 

 

رویکرد دولت اندونزی در حال حاضر تنوع ‌بخشی به منابع تولید انرژی و بهره ‌گیری از انرژی‌‌های پاک و تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی، بادی و زمین گرمایی است و با جمهوری اسلامی ایران نیز مذاکراتی در این زمینه انجام شده است.




سوئد تجهیزات ساخت این نیروگاه خورشیدی را به صورت مستقیم از سوئد وارد کرده و اکنون در فرایند انتقال به منطقه ‘هالماحرای غربی’ قرار دارند.





ظرفیت استفاده از انرژی زمین گرمایی برای تولید برق در دنیا هم ‌اکنون 4 میلیون و 600 هزار مگاوات تخمین زده شده است.

 

 

 

‘دانی میسی’ مقام منطقه ای اندونزی، گفت که ساخت این نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت 30 مگاوات، در سه مکان با ظرفیت 10 مگاوات انجام می شود تا امکان ارائه خدمات به طور مساوی در منطقه فراهم شود.





شرکت سوئدی در حال حاضر ساخت یک نیروگاه برق حرارتی را نیز در اندونزی در دست اجرا دارد.

 

 

 

‘دانی میسی’ رئیس منطقه ‘هالماحرای غربی’ استان ‘ملوک شمالی’ اندونزی گفت که مقامات این استان انواع تسهیلات را در اختیار شرکت هایی که خواستار توسعه پروژه های نیروگاه انرژی های تجدیدپذیر در منطقه باشند، قرار می دهند.





کمبود برق در اندونزی علاوه بر اینکه زندگی مردم عادی در بخش هایی از این کشور 17 هزار جزیره را با مشکلات عمده ای مواجه کرده است، از سوی دیگر یکی از اصلی ترین موانع فعالیت های تجاری و حضور سرمایه گذاران در این کشور محسوب می شود.





دولت ‘جوکو ویدودو’ طرح تولید هزاران مگاوات برق را تا چند سال آینده در دستور کار قرار داده است، تا از این طریق بتواند به نیازهای فراینده این کشور پاسخگو باشد.




اندونزی که درپی افزایش ظرفیت تولید برق این کشور است، قصد دارد از توانایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه نیروگاه‌ های خود استفاده کند. ایران از نظر تولید برق در رده 16 کشورهای جهان قرار دارد، در حالی که اندونزی با جمعیت بیش از سه برابر ایران در رده 21 جهان است.





اندونزی با جمعیتی بیش از 250 میلیون نفر با محدودیت‌های قابل توجه انرژی روبه‌رو است، به طوری‌که براساس گزارش سازمان بین‌المللی انرژی، حدود 82میلیون نفر (33درصد) از مردم این کشور به برق دسترسی ندارند و 124میلیون نفر (50درصد) از انرژی های سنتی ازجمله زیست توده برای پخت‌ وپز استفاده می کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;