واگن های مترو کجا ساخته میشود

به گزارش تاسیسات نیوز، استاندار آذربایجان شرقی متروی تبریز را جزو طرح‌های بسیار مهم استان دانست و گفت: با تمام توان از این طرح حمایت می‌کنیم تا عقب‌ماندگی‌های گذشته چه در زمینه ساخت خطوط مترو و چه از نظر تجهیزات و واگن‌ها جبران شود.





اسماعیل جبارزاده در دیدار با مسوولان شرکت واگن‌سازی CSR چین، با قدردانی از همکاری‌های این شرکت با سازمان قطار شهری تبریز، افزود: امیدواریم با گسترش این همکاری‌ها، بخش عمده‌ای از ساخت و مونتاژ واگن‌های مترو در تبریز انجام شود.





وی با اشاره به اینکه در این زمینه با مسوولان وزارت کشور مذاکره شده است، گفت: آمادگی داریم تمام واگن‌های متروی مورد نیاز کشور در تبریز ساخته شود، اما اگر این امکان‌پذیر نبود خواستار ساخت واگن‌های متروی تبریز در خود تبریز هستیم.





جبارزاده با بیان اینکه مذاکرات ما در این زمینه ادامه دارد، افزود: اگر شرکت چینی تبریز را برای ساخت واگن‌های مترو انتخاب کند دست ما برای حمایت بازتر خواهد شد و شرکت آکیاخودرو نیز باید مقدمات کار را در یک برنامه زمان‌بندی مشخص آماده کند.





وی خاطرنشان کرد: به مسوولان وزارت کشور قول داده‌ایم در کوتاه‌ترین زمان، مقدمات همکاری شرکت آکیا خودرو را با شرکت چینی فراهم کنیم. استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید مسوولان شرکت چینی CSR بر اهمیت پرداخت مبلغ قرارداد ساخت واگن‌های مترو، اظهار کرد: مشکلی در زمینه پرداخت نخواهد بود، ضمن اینکه ایران منابع مالی بسیاری در چین دارد که ارزش آنها چند صد برابر واگن‌های مورد نیاز است.






جبارزاده گفت: در صورت فراهم شدن زمینه استفاده از فاینانس، شرکت چینی بدون اینکه منتظر خزانه برای گرفتن دریافتی‌های خود باشد می‌تواند از طریق بانک‌های چینی نسبت به وصول دریافتی‌های خود اقدام کند.





وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه سال 93 کشور ظرفیت‌های خوبی برای استفاده از فاینانس پیش‌بینی شده، افزود: قانون بودجه اجازه استفاده از 30 میلیارد دلار فاینانس برای کل کشور را داده که سهم عمده‌ای از آن سهم آذربایجان شرقی خواهد بود. جبارزاده افزود: متروی تبریز در اولویت استفاده از بحث فاینانس قرار دارد و هیچ محدودیتی برای این طرح قائل نیستیم.






وی تصریح کرد: استانداری آذربایجان شرقی می‌خواهد سرنوشت تبریز در موضوع تهیه واگن‌های مورد نیاز را از دیگر شهرها جدا کرده و با سرعت بیشتری پیش برود، از این رو بار دیگر بر ساخت واگن‌های مورد نیاز مترو در تبریز با همکاری شرکت چینی تاکید می‌کنیم.






قائم‌‌مقام شرکت واگن‌سازی CSR چین هم در این دیدار با اشاره به بازدید هیات متبوع خود از متروی تبریز و شرکت خودروسازی آکیا، خاطرنشان کرد: شرکت CSR قابلیت‌های زیادی دارد و در صورتی که شرکت‌های ایرانی همچون آکیاخودرو تمایل داشته باشند، آماده‌ایم با آنها در زمینه واگن‌سازی همکاری کنیم.





وانگ ژیائویانگ افزود: شرکت CSR به دنبال تحقق به موقع خواسته مشتریان است و آکیاخودرو برای اینکه شریک ما در ایران شود باید وارد موضوع شده و برنامه‌های خود را اعلام کند.





وی اظهار کرد: شرکت CSR تامین‌کننده واگن‌های متروی شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز است که دارای ظرفیت تولید 3 هزار واگن در سال بوده و سومین شرکت تولیدکننده واگن مترو در چین به شمار می‌رود.





ژیائویانگ افزود: این شرکت برای تامین واگن‌های متروی تبریز، اصفهان و شیراز، قرارداد ساخت 350 واگن را امضا کرده که از این تعداد 150 دستگاه واگن به متروی تبریز اختصاص دارد.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;