واکنش چیت چیان به این طرح

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالیکه چند وقیست طرح ادغام دو وزارتخانه از سوی دولت مطرح شده است، وزاری این دو وزارتخانه، هرکدام مواضعی دارند.



وزیر نیرو درواکنش به موضوع ادغام با وزارت نفت گفت: وزارت نیرو با این ایده مخالف است و موضوع باید ابتدا در دولت مطرح شود و چنانچه تصویب شد، انحلال اجتناب ناپذیر است.




حمید چیت چیان در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو اظهار کرد: اینجانب به‌عنوان کسی که سالها در بدنه وزارت نیرو فعالیت کرده‌ام این مسئله را قبول ندارم و مخالف ادغام نفت و نیرو هستم؛ زیرا این دو وزارتخانه هر دو مسئولیتهای گسترده‌ای دارند؛ اما باید ببینیم کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر چه مبنایی این پیشنهاد را داده‌اند و اکنون زود است که بدون بررسی در هیئت دولت بخواهیم نظر دهیم که این پیشنهاد اجرایی خواهد شد یا خیر.




چیت‌چیان درباره این که آیا برای افزایش نرخ آب و برق در سال ٩٥ تصمیمی اتخاذ شده، گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای تعدیل نرخهای مصرفی آب و برق گرفته نشده است.




بر اساس این گزارش، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرده است، مأموریتها، وظایف، مؤسسه ها و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.

 

 

طی چند سال گذشته موضوع ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو همواره مطرح شده و کارشناسان از ابعاد مختلف نسبت به آن گمانه زنی کرده اند، بر پایه این پیشنهاد، پس از تمجیع وظایف، ماموریت واحدهای ادغامی یاد شده به پیشنهاد سازمان (مدیریت) به تصویب هیئت وزیران می رسد.




قرار است در جلسه ای در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، لایحه یک شوری تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با حضور مسئولان و کارشناسان وزارت نفت، وزارت نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی بررسی شود.




همچنین موضوع تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو در جلسه مزبور مطرح و درباره آثار و پیامدهای این اقدام با حضور مسئولان بررسی لازم صورت می گیرد.

منبع: شانا

 

 

 

 

 

انتهای خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;