واکنش وزیر به فروش امتیاز مسکن ملی

گرم شدن بازار فروش امتیاز مسکن ملی، واکنش اسلامی، وزیر راه و شهرسازی را در پی داشت که در این خصوص گفت اشخاصی که امتیاز خودشان را می‌فروشند فرم «ج» آنها قرمز شده و دیگر نمی‌توانند دوباره امتیاز داشته باشند.
به گزارش تاسیسات نیوز، خرید و فروش غیرقانونی امتیاز واحدهای اقدام ملی مسکن که از اواخر سال ۱۳۹۸ آغاز شده در ماههای اخیر گسترش یافته است؛ تا جایی که ظاهرا امتیاز مسکن ملی در پردیس ۲۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. با اینکه مسئولان بارها بر غیرقانونی بودن معاملات مسکن ملی تاکید کرده و گفته‌اند که ممکن است خریداران از این معامله متضرر شوند، معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص گفت تا زمانی که معاملات غیررسمی به عنوان سند شناخته شود خرید و فروش امتیاز مسکن ملی اجتناب ناپذیر است.
این صحبت محمود محمودزاده تلویحا بدین معناست که نمی‌شود در مقابل معاملات مسکن ملی اقدام عاجلی انجام داد. هرچند او گفت اگر مصادیقی در این خصوص به دست ما برسد برخورد می‌کنیم.
البته مصادیق تا دلتان بخواهد وجود دارد؛ بخصوص در فضای مجازی شاهد انتشار آگهی خرید و فروش امتیاز مسکن ملی هستیم. آگهی‌هایی که اصولا سایتهای فروش ملک نباید اجازه درج آن را بدهند اما به وفور دیده می‌شود. برخی دلالان در پردیس هم خود را متخصص فروش امتیاز مسکن ملی معرفی می‌کنند.
بر اساس گزارشهای میدانی در حال حاضر امتیاز یک واحد اقدام ملی با آورده ۴۰ میلیون تومانی اولیه در شهر جدید پردیس حدود ۲۷۰ میلیون تومان خریدی و فروش می‌شود. خرید و فروش‌هایی که بنا به گفته انتشاردهندگان آگهی، به صورت دفترخانه‌ای و قانونی انجام می‌شود. در شهرهای دیگر البته امتیاز مسکن ملی با قیمتهای بسیار پایینی به فروش می رسد. به طور مثال اواسط سال گذشته مسکن ملی در سیرجان فقط ۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.
روز گذشته محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ به ایسنا گفت: مادامی که معاملات غیررسمی به عنوان سند شناخته می‌شود خرید و فروش مسکن ملی اجتناب ناپذیر است اما به دنبال مکانیزمی هستیم تا از این پس تمامی نقل و انتقالات حوزه مسکن بر پایه اسناد رسمی باشد.
همچنین محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در حاشیه جلسه ۱۱۵ کمیسیون ایمنی راهها در پاسخ فروش امتیاز مسکن ملی گفت: اشخاصی که امتیاز خودشان را می‌فروشند فرم “ج” آنها قرمز شده و دیگر نمی‌توانند دوباره امتیاز داشته باشند. این کار آنها ممنوع و خلاف بوده و با این کار امتیازشان حذف می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;