واکنش سازمان نظام مهندسی به سخنان رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پی اظهارات دیروز رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران مبنی بر لزوم استفاده از خدمات سازندگان صاحب صلاحیت برای پروانه هایی با متراژ بیش از هزار متر مربع، واکنش نشان داد.
علی نبی زاده معاون فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: هم اکنون 29 هزار مهندس حقیقی در استان مجوز فعالیت به عنوان سازنده حقیقی و بیش از 200 شخصیت حقوقی دارای صلاحیت اجرا در این زمینه هستند.
وی افزود: همچنین حدود هزار و 400 شخصیت حقوقی عضو انجمن صنفی انبوه سازان استان آماده خدمت در این زمینه هستند.
نبی زاده با بیان اینکه ظرفیت ارائه خدمات ازجانب مهندسین مجری به عنوان سازنده صاحب صلاحیت به صورت بالقوه در استان موجود است گفت: بنابراین اجرای مصوبه اخیر کمیته پنج نفره استان در الزامی کردن استفاده از خدمات سازندگان صاحب صلاحیت برای پروانه هایی با متراژ بیش از هزار متر مربع به سادگی محقق خواهد شد.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و شهرداری تهران به عنوان مسئولان مستقیم و مرتبط با ساخت و ساز شهری موظف به اجرای قانون نظام مهندسی، ابلاغیه ها، دستورالعملها و شیوه نامه ها هستند بنابراین سازمان نظام مهندسی استان تهران خود را ملزم به اجرای بدون قید و شرط مصوبات کمیته پنج نفره استان تهران می داند.
نبی زاده گفت: همچنین در جلسه دیروز شورای اسلامی شهر تهران هیچگونه تصمیمی درباره لغو مصوبه کمیته پنج نفره استان تهران در خصوص استفاده از سازندگان صاحب صلاحیت برای طرح های بیش از هزار متر مربع اتخاذ نشده است بنابراین این سازمان همچنان خود را در اجرای مصوبات قبلی صاحب صلاحیت می داند.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;