واکنش رئیس نظام مهندسی کردستان

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس محمودی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان، این نماینده مجلس را به اندکی تامل در قوانین سازمان، آئین نامه ها، مسئولیت ها و حوزه اختیارات و فلسفه تشکیل این سازمان مردم نهاد و خصوصی فراخواند.


مهندس محمودی اعلام داشت: سازمان در راستای اجرای بند ف ماده 114 اصلاحیه آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین طبق مواد 3 و 4 نظام نامه تشکیل و اداره دفاتر نمایندگی شهرستان ها اقدام به اعمال تغییراتی در سطح استان نمود که این امر با واکنش، اعمال فشار و همچنین صدور ضرب الاجل ها و بیانیه های نماینده محترم این شهرستان ها مواجه شد و آنچه باعث شگفتی این سازمان بود این که نماینده محترم چرا وارد حوزه تصمیم گیری ای شده که در حیطه مسئولیت او تعریف نشده است.


رئیس سازمان اظهار داشت: سازمان تشکلی حرفه ای، خصوصی و مستقل است و اعمال فشار و دخالت در عزل و نصب ها، اعلام به صحن مجلس آوردن وزیر راه و اظهارات خلاف قوانین موجود در تضاد با اصل استقلال سازمان است.


مهندس محمودی افزود: دود ناشی از اعمال نفوذ مسئولین و تضعیف سازمان به چشم مردم می رود و نادیده گرفتن استقلال سازمان های مردم نهاد همچون سازمان نظام مهندسی که بر اساس اصول مردم سالاری و بوسیله انتخابات ارکان خود را تعیین می کند با نیم میلیون نفر در کشور و بیش از هفت هزار عضو در استان کردستان دور از توسعه خواهی و در تضاد با چشم انداز پیشرفت کشور و استان می باشد.


وی اطلاعات و داده های رسیده به این نماینده محترم را که منجر به چنین اظهار نظرهایی شده را نادرست دانست و اظهار داشت: آقای بیگلری بجای فضا سازی، واکنش های احساسی و خلاف قانون، تحت تاثیر اطلاعات ناصحیح از سوی افراد سودجو و منفعت طلب که مانع از شفاف سازی و اجرای عدالت هستند، قرار نگیرد.


مهندس محمودی در پایان بر رعایت همگان بخصوص مسئولین در اجرای قانون و احترام به چارچوب های سازمان های خصوصی بویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;