وام قرض‌الحسنه به تهرانی‌ها برای انشعاب فاضلاب

شرکت آب و فاضلاب استان تهران و بانک قرض الحسنه مهر ایران تفاهم نامه ای امضا کردند تا مشترکان برای خرید انشعابات فاضلاب از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مرتضی اکبری، مدیر عامل این بانک در آیین امضای این تفاهمنامه بر ضرورت اعطای وام های سبز قرض الحسنه برای رسیدن به توسعه پایدار تاکید کرد.
وی افزود: تشویق و فرهنگ سازی شهروندان به منظور بهره مندی متقاضیان از وام سبز قرض الحسنه بانک قرض الحسنه مهر ایران در زمینه خرید انشعابات فاضلاب و نیز تسهیل در فرایند اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران از رویکردهای این بانک برای انعقاد این تفاهمنامه به شمار می رود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: بر اساس این تفاهمنامه، ضمن حمایت از اجرای پروژه فاضلاب در محدوده خدماتی شرکت آب و فاضلاب جنوب غربی استان تهران، به متقاضیان معرفی شده از طرف شرکت، تسهیلات قرض الحسنه فروش انشعابات فاضلاب اعطا می شود.
وی افزود: متقاضیان می توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال از وام سبز قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد برای تامین هزینه های مربوط به راه اندازی و خرید انشعابات فاضلاب استفاده کنند. اکبری مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات را ۳۶ ماه عنوان کرد.
الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بر تسهیل شرایط ضامنین وام های بانکی تاکید کرد و گفت: همکاری نظام بانکی با شرکت آب و فاضلاب برای دسترسی هرچه بهتر مردم به منابع آبی حرکتی ارزشمند به شمار می رود و امیدواریم همه مردم پایتخت بتوانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه، از مزایای انشعابات فاضلاب های خانگی بهره مند شوند.
حسن نوروزی، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس نیز به نقش بهره مندی از تصفیه خانه ها اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه هایی که در مناطقی چون شاهدشهر، اسلامشهر، رباط کریم داریم، می تواند دامداری و کشاورزی را متحول کند.
در ادامه محمدرضا بختیاری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران گفت: این تفاهمنامه با پوشش بخشی از هزینه تامین انشعاب و کمک به اجرای سیستم پساب کشور می تواند کمک موثری برای ارتقاء زندگی مردم باشد.
وی افزود: امروزه استفاده بی رویه از منابع آب های زیرزمینی، مشکلات عدیده ای در تامین آب های بعضی از مناطق به وجود آمده است که استفاده از پساب و اجرای سیستم بازچرخانی فاضلاب می تواند به تامین آن کمک کند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;