واردات غیر مجاز پکیچ

 

دبیر انجمن صنعت تاسیسات ایران به خریداران پکیج‌های شوفاژ دیواری توصیه کرد که برای تهیه محصولات موردنیاز خود به مراکز رسمی فروش این وسایل مراجعه و دریافت فاکتور خرید معتبر کنند.

 


بیشتر بخوانید


به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی طباطبایی از کاهش حجم قاچاق لوازم و محصولات گرمایشی به ایران و عرضه آن در بورس لوازم تاسیسات خبر داد و گفت: همچنان رادیاتور و پکیج دیواری و حتی دیگ‌های بخار قاچاق در این راسته از بازار دیده می‌شود.

 

دبیر انجمن صنعت تاسیسات ایران افزود: به نظر می‌رسد با توجه به حجیم بودن این نوع از وسایل گرمایشی مانند رادیاتور، پکیج‌های دیواری و دیگ‌های بخار امکان قاچاق آن به داخل کشور ناممکن باشد، اما قاچاقچیان کالا در این بخش نیز فعال هستند تا آنجا که طی سال‌های گذشته حجم انبوهی از بازار این محصولات در سیطره کالاهای قاچاق و غیرمجاز بوده است.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دلایلی از جمله بالا رفتن نرخ ارز قاچاق محصولات گرمایشی برای سوداگران این بخش به صرفه نیست و تا حدودی از میزان آن کاسته شده‌است. او مبدأ رادیاتور و پکیج‌های قاچاق را کشور چین عنوان کرد که به گفته وی حمل و انتقال آن به داخل کشور از طریق مرزهای شرقی به وسیله تریلر انجام می‌گیرد.

 

وی با یادآوری اینکه حمل و جابه‌جایی یک دستگاه دیگ بخار نیاز به استقرار روی یک دستگاه تریلی دارد، خاطرنشان کرد که طی چند سال گذشته، رادیاتور در ابعاد چند میلیون پره‌ای به صورت قاچاق وارد کشور می‌شده‌است.

 

طباطبایی با بیان اینکه قاچاق پکیج و دیگ‌های بخار به داخل کشور کماکان صورت می‌گیرد، افزود: واحدهای تجاری زیرپله‌ای در بورس لوازم و تجهیزات گرمایشی وجود دارد که اقدام به عرضه و فروش محصولات قاچاق و غیرمجاز می‌کنند و در این زمینه محصولاتی وجود دارد که در چین تولید و در همان کشور آرم جعلی استاندارد ایران بر آن زده شده و پس از ارسال به کشور عراق، به صورت غیرقانونی وارد ایران می‌شود.

 

وی در پایان به خریداران وسایل گرمایشی از جمله پکیج‌های شوفاژ دیواری توصیه کرد که این نوع از وسایل گرمایشی را از طریق نمایندگی‌های رسمی که فاکتور فروش معتبر ارائه می‌دهند تهیه کرده تا از گارانتی و ضمانت محصولات خریداری شده برخوردار شوند

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;