واحدهای تولیدی برای مواقع بحرانی تجهیزات اولیه آتش‌نشانی تهیه کنند

فرماندار ابهر گفت: مسوولان واحدهای تولیدی برای مواقع بحرانی باید در تامین تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی مجموعه خود تلاش کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وجیه الله نوروزی  اظهار کرد: شغل آتش‌نشانی کمتر از ایثارگری و شهادت نیست، این افراد انسان‌هایی هستند که برای حفظ جان و مال مردم به دل آتش می‌زنند.
وی خاطرنشان کرد: هر گونه هزینه برای ایمن سازی محیط کار، اماکن عمومی و سلامت کارکنان و سرمایه، سودمند برای حفظ منافع ملی کشور است.
فرماندار ابهر تاکید کرد: ابهر به عنوان یک منطقه صنعتی که دغدغه های بسیاری در راستای ایمنی محیط کار دارد همواره به وجود آتش نشانان نیازمند خواهد بود چرا که حوادث حین کار در هر زمان ممکن است وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: با توجه به صنایع خاص فعال در شهرستان نیاز به آموزش‌های پیشگیری از حوادث و ایمنی محیط کار بسیار ضروری است.
نوروزی یادآور شد: کنترل موثر عوامل زیان‌آور محیط کار و جلب مشارکت صاحبان واحدهای تولیدی برای خرید لوازم آتش‌نشانی برای واحد از اقداماتی است که باید مدنظر باشد.
وی با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای انسانی فعال در آتش‌نشانی، یادآور شد: به روز بودن‌، پیش شرط اصلی آموزش‌ها باید باشد.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه صیانت از سلامت پرسنل از نکاتی است که باید در آتش نشانی ها مورد توجه باشد، اظهار کرد: حفاظت از امکانات و تجهیزات هم از دیگر مواردی است که باید مورد توجه باشد چون نبود ابزار و امکانات نباشد انجام کارها را مختل می‌کند البته تهیه امکانات روز در حوزه آتش‌نشانی هم لازم است.
این مسوول با تاکید بر اینکه باید شناسنامه از ظرفیت صنایع بزرگ در مواقع بحرانی داشته باشیم، افزود: مسوولان واحدهای تولیدی برای مواقع بحرانی باید در تامین تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی مجموعه خود در حد امکان تلاش کنند.
وی افزود: بازدیدهای مستمر از ساخت و سازها و لحاظ ایمنی در بناها برای رعایت شاخص‌ها لازم است و اگر امروز ما سخت بگیریم در آینده دچار مشکل نخواهیم شد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;