هوش مصنوعی باعث افزایش تقاضا برای گاز آمریکا می‌شود

تولیدکنندگان گاز طبیعی آمریکا بر این باورند که با تقاضای رو به رشد برای برق از سوی دیتاسنترها و فناوری‌های هوش مصنوعی، نقشی برای ایفا کردن دارد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مدیران تولیدکنندگان گاز آمریکایی به روزنامه فایننشیال تایمز گفتند: در حالی که اکثر شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال نیروی خورشیدی یا بادی برای تامین نیروی مورد نیاز برای توسعه هوش مصنوعی و دیتا سنترهای خود هستند، تجدیدپذیرها به تنهایی برای پوشش تقاضای رو به رشد برای برق کافی نیستند.
به گفته مدیران صنعت گاز آمریکا، گاز طبیعی که در حال حاضر در ۴۳.۱ از تولید برق سهم دارد، همچنان بخش زیادی از تقاضای آمریکا برای برق را پوشش خواهد داد زیرا تاسیسات تجدید پذیر به تولید برق پشتیبان نیاز دارند.
توبی رایس، مدیرعامل شرکت گاز طبیعی EQT به این روزنامه گفت: ما واقعا بازار نوظهوری با گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) داریم اما بازار نوظهور جدیدی داریم که افراد به همان اندازه درباره آن هیجان دارند. مصرف برق دیتاسنترها به اندازه‌ای زیاد است که نیروگاه‌ها و رگولاتورهای آمریکایی، پیش بینی خود از اوج مصرف برق در دهه‌های آینده را بازبینی کرده و بالاتر برده اند.
پس از گذشت بیش از یک دهه ثابت ماندن مصرف برق در آمریکا، رونق هوش مصنوعی و تراشه و سایر تولید فناوری، باعث بالاتر رفتن تقاضا برای برق در آمریکا شده است.
شرکت مشاوره «گرید استراتژیز» گزارشی را در اوایل سال میلادی جاری منتشر کرد که در آن داده‌های حاصل از یافته‌های نظارتی شرکت‌های برق را تحلیل می‌کرد. بررسی این شرکت نشان داد در طول سال گذشته، برنامه‌ریزان شبکه، با توجه به سرمایه‌گذاری در تاسیسات تولیدی، صنعتی و دیتاسنترهای جدید، پیش بینی رشد بار ۵ ساله را تقریبا دو برابر کرده اند.
در این گزارش آمده است: شبکه برق آمریکا برای رشد بار قابل توجه، آماده نیست و جهش اخیر دیتاسنترها و توسعه صنعتی باعث افزایش ناگهانی و شوکه کننده انتظارات درباره رشد بار ۵ ساله شده است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، مدیران ارشد تولیدکنندگان گاز طبیعی آمریکا، افزایش تقاضا برای برق و رونق صادرات ال‌ان‌جی را دو عامل کلیدی می‌دانند که تقاضا برای محصول آنها را در سال‌های آینده حفظ می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;