همکاری سازمان نظام مهندسی فارس در احیای بافت تاریخی شیراز

زوربخش گفت: همکاری در احیای بافت تاریخی توسط سازمان نظام مهندسی فارس در بحث اجرا، نظارت و … با نگاه ویژه تر و احیای بافت تاریخی و میراث تاریخی شیراز در دستور کار هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی فارس قرار دارد.

به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی زور بخش»، امروز (سه شنبه ۳ اسفند) در کنفرانس خبری به مناسبت روز ملی مهندس و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی گفت: اقدامات مهندسان با اتکا با علم و اخلاق حرفه ای همواره قابل تحسین بوده است و به دلیل شرایط قرمز کرونایی امکان گردهمایی برای بزرگداشت روز مهندس امسال وجود ندارد.
رئیس ساختمان نظام مهندسی ساختمان فارس افزود: به همین دلیل برنامه های مجازی و کمک های مومنانه برای روز مهندس امسال در فارس در نظر گرفته و اجرا می شود.
وی اضافه کرد: رونمایی از کارت رفاهی مهندسان با در نظر گرفتن تخفیفات قابل توجه از فروشگاه ها که با هدف توجه به پرسنل سازمان نظام مهندسی نیز بوده است نیز از برنامه های امسال به مناسبت روز مهندس در استان خواهد بود.
زوربخش اعلام کرد: پوشش بیمه ای نسبت به سال گذشته افزایش یافته و صد در صد شده است و توافقات نهایی برای کارت رفاهی برای تسهیلات سفر و … به انجام رسیده است.
وی ادامه داد: برای بزرگداشت روز مهندس، رونمایی از اپلیکیشن تقویم دیجیتال نیز به انجام می رسد و در سال های قبل تنها سالانه تعداد زیادی سر رسید چاپ می شد اما این اپلیکیشن یک تقویم پنج ساله است و به مباحث زیست محیطی در آن توجه شده و قابلیت به روز رسانی در پنج سال بعد و ارسال و دریافت پیام را دارد.
زوربخش با اشاره به اعلام آمادگی سازمان نظام مهندسی فارس در راستای اجرای نهضت ملی مسکن گفت: زمین هایی شناسایی شده و در سایت سازمان اطلاع رسانی شده تا شهرک مهندسین که دارای مولفه های ساخت و ساز اصولی است در زمین مناسب احداث شود.
وی افزود: در همین سایت، مسکن ملی نیز خواهیم داشت و بالاترین سرمایه هر خانوار، داشتن یک مسکن ایمن، دارای عمر مفید مناسب و همراه با آسایش است و سازمان نظام مهندسی فارس بر کنترل کیفی روی مصالح ساختمانی و اجرای ساخت و ساز توسط افراد ذیصلاح و با کنترل و نظارت مستمر همراه باشد و از آنجا که هزینه ساخت مسکن از مبالغ مالی ملی کشور است، اجرای مهندسی ساختمان کمک به اقتصاد ملی کشور به شمار می رود.
زوربخش با اشاره به اقدامات انجام شده دیگر سازمان نظام مهندسی فارس گفت: در بخش شفاف سازی، تمام اطلاعات کار و اجرای ساختمان ها را در وب سایت در معرض دید تمام مهندسان و مردم قرار داده ایم و برای توجه به عدالت محوری، داشبورد مدیریتی تعریف شده که از نحوه اجرا و تمامی مدیران، امکان چک کردن وجود دارد و رفع نواقص احتمالی سریع را در پی دارد.
وی افزود: برای ارتقای شهر مهندسان تلاش شده ارتباط میان سازمانی شکل بگیرد و مهندسان مشاوره تخصصی به سایر سازمان ها ارائه دهد.
زوربخش با تاکید بر لزوم توجه به بافت تاریخی شیراز نیز عنوان کرد: همکاری در احیای بافت تاریخی توسط سازمان نظام مهندسی فارس در بحث اجرا، نظارت و … با نگاه ویژه تر و احیای بافت تاریخی و میراث تاریخی شیراز در دستور کار هیئت مدیره دوره نهم سازمان نظام مهندسی فارس قرار دارد.
وی ادامه داد: توجه به استفاده از خرد جمعی و استفاده از نظر مسئولان و مهندسان جوان نیز در اولویت سازمان قرار دارد و یک هیئت مشورتی از دوره هیئت مدیره چهارم شکل گرفته است.
زوربخش تاکید کرد: هفت رشته تخصصی در نظام مهندسی فارس در خود جای داده است و ۹۲ هزار و ۲۲۹ عضو داریم و اعضای پروانه دار نیز ۱۵ هزار و ۷۴۸ نفر هستند و ای تفاهم نامه با استاندار فارس نیز برای مشمولیت اصحاب رسانه از کارت رفاهی به انجام رسانده ایم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;