همایونی: تفکر مدیران اقتصادمحور شود

تفکر مدیران و افرادی که در دولت سیاستگذار هستند، باید اقتصادمحور بشود. به‌عبارت دیگر، تفکر سیاسی مسئولان کشور مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته و موفق دنیا باید اقتصادمحور بشود. در همه کشورهای پیشرفته، سیاست‌ها بر اساس رشد و توسعه اقتصادی است. این بخشی از گفته‌های مدیر تولید گروه صنعتی ایزی‌پایپ است که در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان به آن اشاره کرد.
شهاب همایونی در گفت‌وگو با خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: خلاء تفکر اقتصادمحور همچنان در کشور ما احساس می‌شود و امیدورام قدم‌هایی برداشته شود تا سیاستگذاری در ایران با محوریت نگاه به رشد و توسعه اقتصادی صورت گیرد.
او در ادامه تصریح کرد: مساله‌ای که بسیار ضرورت دارد، این است که ما باید برای خود استراتژی تعیین کنیم و روی صنایعی سرمایه‌گذاری کنیم که مطمئن باشیم نتیجه نهایی و قابل قبولی خواهند داشت. نمی‌خواهم نام ببرم، اما سال‌ها روی صنایعی سرمایه‌گذاری کردیم که هنوز در آن صنعت به خودکفایی نرسیده‌ایم. چرا باید چنین اتفاقی بیافتد؟!
مدیر تولید گروه صنعتی ایزی‌پایپ ضمن اشاره به تاثیر تحریم‌ها در صنایع ایران در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز گفت: تحریم‌ها از یک سو باعث شد تا در بخش‌هایی که توانایی آن را داریم به سمت داخلی‌سازی برویم و خودکفا شویم، اما در بخش‌های دیگری هم این اتفاق نیافتد.
همایونی افزود: صنعت به‌طور کلی مقوله‌ای زمان‌بر است و به‌همین دلیل هم از نظر فکری و هم از نظر زمانی هزینه برای ما تحمیل می‌کند. مساله‌ای که از نظرها پنهان می‌ماند این است که همه چیز به مواد اولیه برنمی‌گردد. ما با یک سری ماشین‌آلات کار می‌کنیم که همگی وارداتی هستند. قطعات یدکی و سرویس آن‌ها با مشکل تامین مواجه می‌شوند. در واقع، همه چیز را نمی‌توان داخلی‌سازی کرد و همین امر باعث نوساناتی در تولید شده است.
او در پاسخ به این سوال که نوسانات ارز چه تاثیری بر تولید و فروش محصولات شرکت داشته، اظهار کرد: من اقتصاددان نیستم، اما تصورم این است که در کشور ما قیمت ارز به‌صورت مصنوعی پایین نگه داشته شده بود و همین امر باعث شده بود تا قدرت رقابت با محصول خارجی را چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور از دست بدهیم. اما افزایش قیمت ارز، علی‌رغم تمام شاخصه‌های منفی، باعث افزایش قدرت و تسهیل رقابت شده است.
مدیر تولید گروه صنعتی ایزی‌پایپ در پایان به رضایت از حضور شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: از زمانی که شرکت تاسیس شده، چه زمانی که واردکننده بودیم و چه اکنون که تولیدکننده هستیم، سعی کردیم در تمام دوره‌ها در نمایشگاه شرکت کنیم. اما نمایشگاه امسال از نظر استقبال با هیچ سالی قابل مقایسه نبود.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;