رحمانی: تولید، موتور محرکه اقتصاد کشور است

رییس هیات مدیره شرکت صنعتی تهویه فراز با اشاره به اهمیت و نقش تولید در اقتصاد کشور گفت: تولید، موتور محرکه اقتصاد در هر کشوری محسوب می‌شود و حمایت از آن می‌تواند بسیاری از خلاءهای اقتصادی و اجتماعی کشور را پوشش دهد.
مهران رحمانی در گفت‌وگو با تاسیسات نیوز به نخستین حضور این برند در نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: ما معمولاً در طول سال در چندین نمایشگاه که مهم‌ترین آن، نمایشگاه صنعت تاسیسات است، شرکت می‌کنیم. اما امسال تصمیم گرفتیم تا حضور در این نمایشگاه را نیز تجربه کنیم و از این طریق بتوانیم بخش دیگری از بازار مثل پروژه ساختمان‌های مسکونی که تا به حال مغفول مانده بود را نیز پوشش دهیم.
او در پاسخ به این سوال که با توجه به ماهیت کار شرکت صنعتی تهویه فراز، چه تفاوتی بین نمایشگاه صنعت ساختمان با نمایشگاه صنعت تاسیسات از نظر جذب مشتری دارد، اظهار کرد: نمایشگاه صنعت تاسیسات، شکل دیگری دارد، یعنی در آن نمایشگاه، شرکت‌های بسیاری حضور دارند که جنس کارشان تهویه مطبوع است و عمدتاً در نمایشگاه صنعت تاسیسات، تامین‌کنندگان مواد اولیه به ما مراجعه می‌کنند که مواد اولیه را از آن‌ها خریداری می‌کنیم. اما در نمایشگاه صنعت ساختمان، شکل مشتری‌ها متفاوت است که همگی به ساختمان وابسته هستند.
رییس هیات مدیره شرکت صنعتی تهویه فراز به اهمیت حضور این برند در نمایشگاه‌های غیر از تاسیسات اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی، من فکر می‌کنم نمایشگاه‌هایی که غیرمرتبط از تخصص ما هستند، بازده و بهره‌وری بهتری برای ما خواهند داشت. به‌عنوان مثال، ما چندین دوره در نمایشگاه‌هایی مثل اگروفود شرکت کرده‌ایم و هر دوره بازار بهتری برایمان رقم خورده است. در واقع، وقتی مشتری در بین شرکت‌های صنایع غذایی، با یک شرکت تهویه مطبوع برخورد می‌کند، حس کنجکاوی برای حضور در نمایشگاه غیرمرتبط باعث می‌شود که به نیاز شرکت خود به سیستم تهویه مطبوع واقف شوند و از این طریق بازار جدیدی برای ما ایجاد شود.
رحمانی در خصوص تاثیر تحریم‌ها در صنعت تاسیسات به خبرنگار تاسیسات نیوز گفت: تحریم‌ها تاثیری دوسویه داشته است. از یک سو برای ما مشکلاتی ایجاد کرد و حتی باعث شد تا در بخشی از پروژه‌ها با ضرر و زیان مواجه شویم. از سوی دیگر، اعمال تحریم‌ها باعث شد تا از این تهدید فرصت بسازیم و به سمت خودکفایی برویم. در واقع، بخشی از محصولات یا موادی که مجبور بودیم یا عادت کرده بودیم آن‌ها را از منابع خارجی تامین کنیم، بعد از تحریم‌ها خودمان به فکر تولید آن‌ها افتادیم.
او در پاسخ به این سوال که آیا کیفیت کار محصولاتی که دست به تولید آن‌ها زده‌اید، آنقدر رضایت‌بخش است که بتواند مشتری ایرانی را حتی بعد از رفع تحریم‌ها، وفادار نگه دارد، تصریح کرد: دستگاهی مثل داکت‌اسپلیت سال‌ها در انحصار شرکت‌هایی بود که از خارج وارد می‌شد، اما ما توانستیم این انحصار را بشکنیم و نمونه ایرانی این محصول را با بالاترین کیفیت تولید کنیم.
رحمانی ادامه داد: در گذشته از نظر تکنولوژی ساخت و مواد اولیه اصلاً قابل رقابت با شرکت‌های خارجی نبودیم، اما اکنون به جرات می‌توانم بگویم که کیفیت این محصولات آنقدر استاندارد است که حتی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نیز مشتری به سمت نمونه خارجی نخواهد رفت. دلیل این امر این است که ما در تولید این محصول، تمام فاکتورهای مهم از جمله شرایط آب و هوایی کشور خودمان را در نظر گرفته‌ایم تا بالاترین بهره‌وری را داشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;