هشدار کارشناس مسکن از جهش آسانسوری قیمت مسکن

فعال صنعت ساختمان گفت: پیامد های ناشی از افزایش نرخ عوارض در بخش ساختمان در بهار سال ۱۴۰۲ نمایان و جهش آسانسوری قیمت در مسکن را در پی خواهد شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، رضا عباسی اظهارکرد: افزایش نرخ عوارض منحصر به شهرداری گرگان نیست و در همه شهرها به ویژه کلان شهرهای کشور نرخ عوارض افزایش محسوسی داشته است.
این فعال صنعت ساختمان گفت: شهرداری های کشور به سبب آنکه منبع درآمدی پایداری ندارند، همه ساله به سراغ افزایش نرخ عوارض به ویژه در بخش ساختمان می روند تا کمبودهای بخش نقدینگی خود را جبران کنند.
وی ادامه داد: مقوله افزایش نرخ عوارض در گرگان به صورت شناور ترسیم شده و افزایش نرخ ها براساس مناطق مختلف شهر متغیر است؛ به نحوی که در مناطق کم برخوردار نرخ افزایش محدود و در سایر مناطق نرخ عوارض محسوس تر است.
عباسی بیان کرد: اثر افزایش نرخ عوارض موقعی نمایان می شود که سازه ها به مرحله اسکلت برسد و سرمایه گذاران قصد فروش و قیمت گذاری برای پروژه را داشته باشند؛ به عنوان مثال افرادی که در ماه های اخیر پروانه ساختمان گرفته اند در اواخر بهار ۱۴۰۲ به قیمت گذاری ابنیه خود اقدام و پیامد ناشی از افزایش نرخ ساختمان در قیمت مسکن ظاهر می شود.
عضو جامعه مهندسان گلستان در خصوص بسته های تشویقی شهرداری گرگان برای پرداخت های نقدی هم گفت: چنین اقداماتی معمولاً در اواخر سال مالی از سوی همه شهرداری ها انجام می شود تا به منابع مالی و نقدینگی بیشتری برای خود حاصل کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;