هشت راه حل برای خراب نشدن کولر گازی

با شروع شدن تابستان و بالا رفتن درجه حرارت مخصوصا ظهرها، استفاده از کولر گازی بیشتر شده و شاید فقط یکی دو ساعت در روز اونو خاموش کنیم.
 اما یک نگرانی هست که روشن موندن طولانی کولر گازی باعث خراب شدن اون نمیشه؟ موتور کولر گازی آسیب نمیبینه و یا خازن اون نمی سوزه؟
مهمترین موضوع بعد از خرید کولر گازی، نصب کولر گازی است، نصب کولر گازی پروسه‌ای است کاملا حساس که نیازمند به کارشناس با تجربه است. محل نصب کولر گازی و چگونگی و اجرا نصب کولر گازی در ادامه کارکارد آن بسیار مهم است و در صورت اختلال اولیه در نصب کولر گازی، کولر دچار خسارات فنی و هزینه بر می‌شود.
باید بگوئیم اگر بعضی از موارد را در هنگام استفاده از کولر گازی رعایت کنید هیچ وقت اون خراب نشده و یا اگر هم شد، نگران نباشید تعمیر کولرگازی به راحتی و بدون هیچ دردسری انجام می‌شود. تعمیر کولر گازی یک پروسه کاملا فنی ات و نیاز به تجربه و مهارت کافی دارد پس لطفا از تعمیر کولر گازی به صورت خودسرانه جلوگیری کنید تا به کولر خسارت وارد نکنید.
حالا چیکار کنیم که کولر گازی ما آسیب نبیند:
کولر گازی را به موقع شارژ کنیم
یک سال تا یک سال و نیم بعد از هربار شارژ کردن، ممکنه سرمای خوبی از کولر گازی خارج نشه و گرما تولید کنه. یکی از دلایل اون میتونه کم شدن گاز کولر باشه. پس بهتره هر سال قبل از این که این اتفاق بیفته چک کنیم که آیا کولر گازی نیاز به شارژ دارد یا نه. اما اگر به تازگی آن را شارژ کردید ولی سرما تولید نمیکنه پس مشکل دیگه ای وجود داره.
فیلتر هوا را به موقع تمیز کنیم
با توجه به آلودگی هوا و وجود آلاینده های مضر، فیلتر هوای کولر گازی سریع کثیف می شود که خودش باعث آسیب رسوندن به آمپر و کمپرسور میشود. پس بهتره سی روز یکبار فیلتر هوا را تمیز کنیم.
هر چند وقت یکبار کابل های برق را بررسی کنیم
 یکی از مراقبت هایی که برای کولر گازی لازمه، بررسی کردن کابل های برق ساختمون است. اگر کولر گازی بعد از روشن شدن مدام خاموش و روشن می شود مشکل از سیم کشی نادرست است و هرچه زودتر باید درست بشه وگرنه باعث آتش سوزی می شود.
نشتی کولر گازی را بررسی کنیم
همیشه باید بررسی کنیم که کولر گازی از داخل و یا بیرون دچار نشتی آب نباشه چون خودش باعث آسیب رساندن به کولر گازی میشه. اگر نشتی آب از داخل ابتدا کولر گازی باید خاموش بشه بعد سعی کنیم گرفتگی مسیر تخلیه آب باز بشه اگر مشکل حل نشد ممکنه پمپ شکسته باشه.
اگر نشتی از بیرون باشه ممکن است گودال آبی زیر کندانسور ایجاد شده و در هوای خنک نیز ممکن است یخ بزند. اگر فیلتر کولر گازی عوض و یا تمیز بشه، ممکنه که مشکل حل بشه. اگر باز هم مشکل دارید بهتره با یک متخصص تماس بگیرید.
روشن نبودن هم زمان کولر گازی و کولر آبی
همان طور که میدونیم کولر گازی باعث ایجاد رطوبت در هوا می شود اما کولر گازی رطوبت هوا رو میگیره. پس باید مراقب باشیم این دو کولر با هم روشن نباشند زیرا باعث اسیب رساندن به کولر گازی می شود.
رعایت فاصله کندانسور
جلو و عقب کندانسور حداقل باید یک متر فاصله داشته باشه. اگر این فاصله رعایت نشه انتقال حرارت به خوبی انجام نمیشه و باعث آسیب رساندن شدید به کمپرسور کولر گازی می شود.
پنجره ها را در هنگام کار کولر گازی ببندید
زمانی که کولر گازی کار میکنه باید پنجره ها بسته باشه تا هوای گرم وارد اتاق نشه چون هوای گرم باعث میشه توان کولر گازی صرفه خنک کردن این هوا بشه و باعث آسیب رسوندن به کمپرسون شود. همچنین زمانی که محیط سرد شد کولر گازی را باید خاموش کنیم تا آسیب نبینه.
فن کولر گازی به موقع عوض شود
بهتر است هر ۶ ماه یکبار فن های کولر گازی بررسی شود. همیشه هم نباید فیلتر ها را عوض کرد. بعضی وقت ها با تعمیرات کوچک هم میشه دوباره از اون ها استفاده کرد.
اگر فن داخلی کار نمیکنه باید ببینیم چیزی داخل آن گیر نکرده باشه. اگر فیلتر هوا هم مسدود شده شما خودتان می توانید مشکل را حل کنید. اگر کویل اپراتور یخ زده بود، اجازه بدین یخ ها آب بشه اگر باز هم فن کار نکرد باید از یک متخصص برای تعمیر کولر گازی خودتان کمک بگیرید.

 

منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;