هزاران طرح تدبیر برای امید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه وزارت نیرو، یک مقام مسئول در نشست این سازمان طرح های در دست اجرا را بیان کرد و هزینه اجرای این پروژه ها را خاطر نشان کرد.

مدير کل دفتر وزارتي وزارت نيرو تعداد طرح‌هاي در دست اجراي اين وزارتخانه تا پايان سال جاري را 828 طرح ذکر کرد و گفت: تکميل اين پروژه‌ها به رقمي بيش از 150 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.

ماشاءالله تابع جماعت، مدير کل دفتر وزارتي وزارت نيرو، در يازدهمين نشست اعضاي شوراي مديران کل دفاتر وزارتي سازمان‌ها و نهادها در ساختمان ستادي وزارت نيرو، اظهار داشت: همه زيرساخت‌ها به نوعي وابسته به برق هستند و اگر برق نباشد، زندگي متوقف مي‌شود و زندگي بدون آب و برق ميسر نيست.

وي تابستان امسال را مقطع زماني حساسي براي وزارت نيرو توصيف کرد و افزود: پيک مصرف بيش از 50 هزار مگاوات در تابستان امسال مي‌توانست آسيب جدي به اين صنعت وارد کند، با اين وجود با تلاش شبانه‌روزي کارکنان صنعت آب و برق و مشارکت جدي مردم، اين بحران که از قبل نيز پيش‌بيني شده بود، با کمترين استرس سپري شد.

مديرکل دفتر وزارتي وزير نيرو با بيان اين که وزارت نيرو به‌جز تأمين آب و برق کشور در تمام لحظات زندگي، مسووليت برنامه‌ريزي کوتاه‌مدت، ميان مدت، بلندمدت در آينده را نيز عهده‌دار است، گفت: طرح‌هاي صنعت آب و برق زود بازده نيست و تحقق آن‌ها ممکن است چندين سال به طول بي انجامد.

وي با اشاره به اين که براي هر کالايي ممکن است جايگزين مناسب‌تري وجود داشته باشد، ادامه داد: به‌ طور نمونه در صورت عدم توليد برخي محصولات کشاورزي مي‌توان از محصولات جانشين و يا گزينه واردات استفاده کرد، اما؛ براي آب و برق جايگزيني وجود ندارد و چنانچه بخواهيم آب و برق را از ديگر کشورها وارد کنيم، به‌جز سختي و مرارت‌هاي بي‌شمار، هزينه بسيار بالايي نيز براي کشور در بر خواهد داشت.

تابع جماعت از برق به عنوان زيرساختي نام برد که در صورت عدم وجود آن زندگي متوقف خواهد شد و بيان داشت: آب و برق علاوه بر اين که يک کالاي اقتصادي هستند، کالاي امنيتي نيز محسوب مي‌شوند که مي‌توان با تهديد آن‌ها، سلامت يک کشور را متأثر کرد.

وي با بيان آن که هم اينک 195 شرکت در حوزه آب و برق فعال هستند، گفت: حضور 70 هزار کارمند رسمي و پيماني، 15 ميليون مشترک آب شهري و 5 ميليون مشترک آب روستايي و 6 ميليون مشترک فاضلاب نشان از حجم بالاي کار و فراگير بودن اين صنعت دارد.

اين مقام مسوول اضافه کرد: وجود 32 ميليون مشترک برق در بخش‌هاي مختلف، صنعتي، تجاري، کشاورزي و خانگي و افزايش 1.5 ميليون مشترک در طول سال موجب شده تا اين صنعت ساليانه با رشد 5.5 درصدي مواجه باشد.

مدير کل دفتر وزارتي وزير نيرو، طرح‌هاي آب و انرژي و عمران اين وزارتخانه در سال جاري را به تعداد 828 طرح که اعتباري افزون بر 7 هزار ميليارد تومان براي آن‌ها پيش‌بيني شده، عنوان و تصريح کرد: در مجموع براي تکميل اين پروژه‌ها به رقمي بيش از 150 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;