هر روز یک دریاچه چیتگر مصرف آب تهرانی ها

به گفته ی مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران تهرانی ها در هر شبانه روز یک دریاچه آب به بزرگی دریاچه چیتگر مصرف میکنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  پایتخت نشینان آنطوری که مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران میگوید شبانه روز یک دریاچه آب مصرف میکنند. دریاچه ای به حجم چهارمیلیون و پانصد هزار متر مکعب- دریاچه ای به وسعت دریاچه ی چیتگر که به تازگی در غرب تهران راه اندازی شده است.

 به گفته محمد پرورش مدیر عامل آب و فاضلاب استان تهران مصرف آب در پایتخت بسیار بالاست .

 او می گوید : این روزها که روزهای گرمی هم هست در تهران روزی سه میلیون سیصد هزار متر مکعب تولید آب داریم که با کل استان با جمعیت بیش از ۱۴ میلیون نفر، چهار میلیون و پانصد هزار متر مکعب در شبانه روز مصرف داریم.

به گزارش فرهنگ نیوز، در شهر تهران برای هر نفر در روز ۳۲۰ لیتر آب در دسترس است که مصرف هر نفر از این مقدار به ۲۴۰ لیتر در روز میرسد.این در حالی است که مقدار مصرف در کشورهای اروپایی حداکثر ۱۵۰ لیتر برای هرنفر اعلام شده است.

این اعداد در کشوری که نیمه خشک و خشک است بسیار بالا است و باید مراقبت کنیم .

بالا بودن مصرف آب در بعضی خانواده های تهرانی موضوع گلایه و اعتراض خانواده هایی است که آب را درست و به اندازه مصرف میکنند.

شهروندان می گویند: بعضی از مردم شلنگ را دستشان میگیرند و شروع میکنند به حیاط شستن که این خیلی آب مصرف میکند، این ظلم است.همه  باید با همه همکاری کنند تا صرفه جویی شود.

کمبود آب بویژه در فصل گرما صرفه جویی را ضروری تر کرده است. همین سال گذشته بود که آب حداقل در پنج استان کشور جیره بندی شد .

خبری که ثمره هاشمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در کنفرانس خبری خود در اواخر سال ۹۱ اعلام کرده بود و گفته بود:

 

“ما در حال حاضر در پنج استان و حدود ۱۰ شهر نوبت بندی آب داریم.”

البته مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران میگوید با برنامه ریزی های انجام شده از تابستان گرم امسال عبور خواهیم کرد.اما چون با کاهش ۳۰ درصدی بارش ها به نسبت سال قبل مواجه بوده ایم ، افت فشار آب بویژه در طبقات بالا محتمل است.

آمار ها در پایتخت نشان می دهد هم اکنون ۳۰ درصد آب برای حمام ، ۳۰ درصد آشپزخانه ، ۱۸ درصد دستشویی و ۲۲ درصد در دیگر بخش ها مصرف میشود.

تنها راه چاره برای جلوگیری از کمبود آب ،استفاده درست از آن است. این موضوع هم خود را در بکارگیری وسایل بهینه مصرف آب نشان می دهد و هم در میزان و مصرف آن نشان میدهد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;