نیروگاه زباله سوز یک طرح ملی

نیروگاه زباله سوز یک طرح ملی

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، شهردار نوشهر علت تاخیر در ساخت نیروگاه زباله سوز در این شهر را کمبود اعتبار عنوان کرد.
فرهاد بنی شیخ الاسلامی گفت: با این که حدود دو سال از زمان شروع به ساخت این نیروگاه سپری شده است اما میزان پیشرفت فیزیکی آن در بخش ابنیه حدود 40 درصد است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت این نیروگاه را حدود 120 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: در بازدیدی که استاندار محترم مازندران روز پنجشنبه هفته گذشته با هدف اطلاع از آخرین وضعیت ساخت این نیروگاه داشت، مشکلات و موانع فرآیند ساخت آن به نماینده عالی دولت در استان گزارش شد.
شهردارنوشهر در ادامه به ورود نخستین محموله تجهیزات فنی این نیروگاه به بندرنوشهر در اواخر خرداد ماه سال جاری خبرداد و گفت: دراین بازدید از استاندار مازندران خواسته شد تا نسبت به تخصیص اعتبار حدود 25 میلیارد ریالی استانداری که در سال جاری برای ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهرابلاغ شده و تاکنون تخصیص نیافته است، تمهیدات ویژه ای اندیشیده شود.
بنی شیخ الاسلامی، افزود : درصورت تخصیص این اعتبار و نصب تجهیزات فنی که اکنون در بندر نوشهر موجود است می توان گفت که با ساخت سالن نخست نیروگاه تا شهریور ماه سالجاری فرآیند پیشرفت فیزیکی این طرح به حدود 60 درصد در بخش ابنیه می رسد.
وی ، گفت : شهرداری تاکنون از محل اعتبارات داخلی برای ساخت این نیروگاه حدود 20 میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی با اشاره به این که پیمانکار نصب و استقرار این تجهیزات تعیین شده است، افزود: در صورت اجرایی شدن وعده مسوولان در تامین به موقع اعتبارات این نیروگاه ما شاهد بهره برداری از نیروگاه زباله سوز نوشهر در سال 96 خواهیم بود.
شهردار نوشهر از مسوولان کشوری و استانی خواست توجه و نگاه ویژه ای به این نیروگاه که منافع بسیار زیست محیطی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، داشته باشند.
نیروگاه زباله سوز نوشهر که از طرح های ملی کشور به شمار می رود کار ساخت آن از اردیبهشت سال 90 با هدف امحای زباله شهرستان های چالوس، کلاردشت و نوشهر آغاز شد ولی تاکنون فقط 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
گفته می شود این نیروگاه ظرفیت سوزاندن روزانه 200 تن زباله را خواهد داشت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;