نیروگاه خورشیدی در همـــــدان

به گزارش تاسیسات نیوز، در حالیکه رابطه ایران بعد از برجام با خیلی از کشورها وارد فاز مذاکره و سرمایه گذاری شده است، آلمان یکی از فعالین حوزه انرژی خورشیدی نمایندگان خود را عازم همدان کرد.





پیتر زایس معاون شهردار ارفوت آلمان در دیدار با شهردار همدان اظهار داشت: همدان سه برابر ارفوت از نظر تاریخی قدمت و دو برابر ارفوت از نظر جمعیتی وسعت دارد ولی ارفوت نیز نسبت به آلمان تاریخ قدیمی دارد که به طور نمونه قدیمی‌ترین چاه و کانال آب در این شهر است.





وی با اشاره به اینکه شهر ارفوت در تکنولوژی نوین بویژه در بازیافت پسماند از شهرهای پیشرفته محسوب می‌شود، افزود: اطلاعاتی را در این زمینه داریم که می‌توانیم با مدیران استان همدان بررسی کرد.





زایس با بیان اینکه محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: 20 سال گذشته معادن زغال سنگ از شهر ارفوت خارج شده و از آن سال به بد از طریق گاز برق تولید می‌شود، مقداری را که می‌توانیم از گاز و بخشی را از طریق باد یا انرژی خوردشیدی تامین کنیم.





وی با اشاره به اینکه 80 قطار شهری در ارفوت به طور کامل با برق خورشیدی کار می‌کنند، تصریح کرد: در کارآموزی و اشتغال پایدار یکی از نهادهای بزرگ در این زمینه در آلمان قرار دارد که می‌توان همکاری خوبی با همدان داشت.




زایس با بیان اینکه به دنبال تبادل اطلاعات و تجربیات با شهر همدان هستیم، گفت: انتظار می‌رود زمینه همکاری بین دو شهر فراهم شده تا بتوان توسعه را رقم زد.





عضو شورای شهر ارفوت آلمان نیز در این جلسه گفت: در شهر ارفوت تلاش شده که راه صلح و گفتمان را با ایران اسلامی داشته باشند و همدان نیز انتخاب درستی برای گفتمان صلح با ایران است.





فرایتاگ با بیان اینکه همدان در دین مسیحیت جایگاه ویژه‌ای دارد و در کتاب دینی مسیحیان آمده است که سه دانشمند تولد مسیح را در ستاره‌ها دیده‌اند، تصریح کرد: شهر همدان برای دین شیعه نقش بسیار مهمی را ایجاد کرده و ابوعلی سینا با علم فلسفه نقش کلانی را ایجاد کرده است.





وی با بیان اینکه همدان می‌تواند پلی برای پیوند غرب و شرق باشد، گفت: زمانی رسیده است که می‌توان با خیال آسوده‌تر علایق خود را مطرح کرده و این ارتباط را تقویت کنیم.






مدیرعامل خانه ایران در آلمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از 6 سال گذشته بستری برای فعالیتهای فرهگی و معرفی ایران در شهر ارفورت آلمان ایجاد شده است، گفت: هیئتی که از این شهر در همدان حضور پیدا کرده سومین کاروان صلح نوروز است.





پیروزان محبوب با اشاره به اینکه بازیافت پسماند کاری شدنی است و باید اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گیرد، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه آماده شده و همکاری بین دو شهر توسعه یابد.





وی با اعلام اینکه سال 2021 قرار است در شهر ارفورت آلمان نمایشگاه باغ و باغات برگزار شود، تصریح کرد: از همدان افرادی دعوت می‌شوند تا با رویکرد دوستی در این زمینه همکاری داشته باشند.


منبع: تسنیم

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;