نیروگاه آلمانی ها در همـــدان

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان آقای قیاسی با اشاره به اینکه موضوع اقتصادی ریشه در توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی دارد، تصریح کرد: امروز رمز ماندگاری و تداوم نظام در رفع مشکلات اقتصادی است و ملت رشید، بافرهنگ و متدین ایران نباید به‌خاطر نیازهای مادی دست خود را دراز کرده و عزت و شرف خود را خدشه‌دار ببیند.





وی با اشاره به پنج محور دانش‌بنیان بودن، مردمی‌بودن، عدالت‌محور بودن، درون‌زا و برون‌گرا بودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی بیان کرد: این محورها به این معنی است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی همچون دانش، نیروی انسانی، ایمان و اعتقاد مردم برای ادامه و تداوم نظام الهی استفاده شود.





سرپرست معاونت اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید با رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال گسترش روابط با دنیا باشیم، عنوان کرد: برای رشد هشت درصدی اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که باید زمینه آن فراهم شود.





وی با اشاره به اینکه هیئتی 12 نفره از کشور آلمان در دفتر استاندار همدان برای مذاکرات سرمایه‌گذاری حاضر شدند، اظهار داشت: این هیئت در مدت 10 سال 2.9 میلیارد دلار در همدان سرمایه‌گذاری می‌کنند و هر سال پنل‌های خورشیدی و امکاناتی که از طریق آن نیروی خورشیدی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در همدان اجرایی می‌شود.

قیاسی با اعلام اینکه این از دستاوردهای مهم پس از برجام شکل گرفته است، عنوان کرد: باید به اقتصاد مقاومتی ایمان آورد و از سوی دیگر آن را تکلیف نظام برای خود دانست تا با جان در این زمینه عمل کنیم.






وی با اشاره به اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه دولت نیست و مقام معظم رهبری اجرای این سیاستها را به سران قوا تکلیف کردند، گفت: حمایت و مشارکت مردم برای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی نیاز است.





وی با اعلام اینکه همدان در زمینه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه کشاورزی بکر مانده است، گفت: در زمینه صنعت و صنایع تبدیلی فرصت زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد چراکه همدان معادن بی‌نظیر و کم‌نظیر حتی در دنیا دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری است.






قیاسی با اعلام اینکه همدان یکپارچه به کارگاه تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است، در ابتدای دولت یازدهم 600 واحد تولیدی در همدان تعطیل و نیمه تعطیل بود که 300 واحد به‌طور کامل احیا شده و وارد چرخه تولید شده است.






وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ماهانه 900 نفر جدید در استان همدان بیمه می‌شوند، عنوان کرد: از سال گذشته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان تشکیل شده و 54 جلسه و 366 مصوبه به‌دنبال حل مشکلات بخش تولید بوده است.





قیاسی با اعلام اینکه معرفی مناسب استان همدان به مردم ایران و منطقه باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: با سفارتخانه‌ها ارتباط گرفته و بازارهای هدف کشورهای منطقه را شناسایی کرده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان از طریق رایزنان سفارتخانه‌ها به کشورهای مختلف معرفی شوند.






وی با اشاره به اینکه امروز مشکلی در زمینه‌ زیرساخت‌ها از جمله مخابرات، آزادراه، فرودگاه و راه‌آهن وجود ندارد خطاب به مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در این مجموعه زمینه برای فعالیت بسیار بوده و یکی از بخشهای مهم اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی همین مجموعه است.






وی افزود: مدیرکل جدید باید نسبت به مهندسی سازمانی و اصلاح مدیریتی به جد کار و تلاش داشته و استفاده از سمن‌ها و NGO بخش کارگری و کارفرمایی را در دستور کار قرار دهد.



منبع: تسنیم






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;