نیروگاه‌ها در بورس انرژی برای فروش برق رقابت می کنند

مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: با واگذاری ۳۷ درصد از تولید برق به بخش خصوصی، نیروگاه‌ها در بورس انرژی برای فروش برق رقابت می‌کنند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  حبیب قراگوزلو مدیر امور عملیات بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران در سمینار آشنایی با بورس انرژی و چشم انداز آینده در تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه خصوصی سازی در بخش توزیع صورت نگرفته، هنوز این بخش از صنعت برق در فضای رقابتی قرار نگرفته است و خرید و فروش به قیمت بازار عمده انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه در وضعیت موجود، شرکت های توزیع هزینه کل تلفات شبکه انتقال را نیز می پردازند، تاکید کرد: با شرکت در بورس انرژی، هزینه تلفات فقط به میزان انرژی خریداری شده خواهد بود که به نفع شرکت های توزیع است.

 

قراگوزلو یکی از ویژگی های بورس انرژی را تحویل به موقع انرژی به شرکت های توزیع عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که نیروگاهی نتواند در موعد معین انرژی برق را به شرکت توزیع طرف قرارداد تحویل دهد، انرژی موردنیاز توسط یکی از نیروگاه های ذخیره تامین خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: بهتر است صنایع بزرگ و نیروگاه ها با شناسایی یکدیگر، معامله های خود را به راحتی و با صرف هزینه کمتر انجام دهند.

 

براساس این گزارش، سمینار آشنایی با بورس انرژی و چشم انداز آینده امروز (دوشنبه 17 تیرماه جاری) با حضور معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مسئولان بیش از 15 شرکت شامل شرکت های توزیع برق، شرکت های برق منطقه ای، شرکت های تولید برق و شماری از صنایع بزرگ در محل سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;