نگران نباشید؛ باران تاثیری در کیفیت آب تهران ندارد

پس از چندین روز آلودگی در تهران، شب گذشته شاهد بارندگی و وزش باد بودیم که در کنار ایجاد آرامش خاطر کمرنگ شدن آلودگی هوا، نگرانی‌هایی برای احتمال پایین آمدن کیفیت آب پایتخت پس از باران به‌وجود آمده و این در حالی است که مسوولان آبی می‌گویند که جای هیچگونه نگرانی برای کیفیت آب پایتخت نیست.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهتاب باغبان، مدیر کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب و آزمایشگاه‌های استان تهران – در این باره گفت: باتوجه به این‌که عملیات تصفیه آب به‌طور کامل انجام می‌شود، جای هیچگونه نگرانی برای کیفیت آبی که به دست مشترکان می‌رسد، نیست.
وی با اشاره به وضعیت کیفیت منابع آب زیرزمینی پس از باران‌های شب گذشته نیز اظهار کرد: آزمایش‌های لازم کنترل کیفیت آب قبل از این‌که وارد مدار شوند، روی این منابع نیز صورت می‌گیرد و در مجموع باید گفت که مشکلی در کیفیت آب پایتخت به‌وجود نمی‌آید.
مدیر کنترل کیفیت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب تهران همچنین چندی پیش اعلام کرد: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی از آب آشامیدنی سالم، می‌توان گفت که آبی که در حال حاضر در شهر تهران توزیع می‌شود، مطابق با استانداردهای ۱۰۵۳ است.
به گفته باغبان، شرکت فاضلاب تهران برای این‌که بتواند کیفیت را به صورت لحظه به لحظه رصد کند، علاوه بر ۶۰ آزمایشگاه تخصصی تنها در شهر تهران حدود ۳۱۳ سیستم آنلاین در استان تهران دارد که موجب می‌شود کیفیت آب در تمام لحظات پایش شود.
وی با بیان این‌که کیفیت آب بعد از بررسی در آزمایشگاه زمانی که در شبکه توزیع نیز قرار گرفت، توسط سیستم‌های آنلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: ۱۲۵ پارامتر در استاندارد ۱۰۵۳ وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب نیز تمام این پارامترها را برای ارزیابی آب در نظر می‌گیرد و باید گفت که بیش از ۹۳ درصد کار ارزیابی در تهران به صورت سیستماتیک صورت می‌گیرد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;