نوآوری در صنعت ساخت و ساز

اگر بخواهیم از نظر لغوی واش بتن را معنا کنیم، به این عبارت می رسیم، موزاییک شسته شده و بتنی که آن را شستشو داده اند.

به گزارش تاسیسات نیوز،  کفپوش بتنی دارای مصارف صنعتی نیست و برای تزئین ساختمان های مختلف به کار می‌رود. برای ساخت ساختمان های زیبا به ابزارهایی که باعث ایجاد جلوه ی زیبا می شوند نیاز دارید، واش بتن می تواند این نیاز شما را برطرف کند. میزان شسته شدن این بتن در تولید انواع مختلف واش بتن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. شستشوی بیشتر این بتن ها در نهایت سبب ایجاد برجستگی های بیشتری بر روی سطح این موزاییک شده و شکل های بسیار جالبی را ایجاد می نماید. تلفیقی از زیبایی و استحکام را در قالب طرحی زیبا و محکم به نام واش بتن به صنعت ساختمان سازی ارائه کرده اند.

انواع موزاییک واش بتن

تشکیل یک نمونه متفاوت موزاییک واش بتن به ترکیب این مواد به هم بستگی دارد. حتما تا به حال در زمان آشپزی به ترکیب غذاهای مختلف دقت کرده اید، با ترکیب متفاوت مواد اولیه یکسان شما غذاهای متفاوتی را ایجاد می کنید. تولید موزاییک های واش بتن نیز به همین صورت هستند و تفاوت اصلی آن ها به دلیل ترکیب مختلف مواد است.

واش بتن آنتیک: سنگ های ریز معدنی در دل بتن منظره بسیار جالبی را ایجاد می نمایند. برخی از این سنگ ها به علت رنگ های طبیعی و متفاوتی که دارا هستند، طرفداران زیادی دارند و طرح های بسیار متفاوتی را ایجاد می کنند. تنوع رنگ های زنده طبیعت در این نمونه از موزاییک سبب می شود که این مدل به عنوان یکی از پرطرفدارترین نمونه های واش بتن شناخته شود.

واش بتن معمولی: سنگ های ضخیم تر و درشت تر در این نمونه از واش بتن استفاده شده اند. واش بتن ساب خورده دارای سطحی بسیار صاف و صیقلی است. اما میزان صیقلی بودن آن نسبت به نمونه آنتیک کمتر است.

واش بتن ویبره ای: تولید واش بتن با سرعت زیاد نیاز به ایجاد نمونه متفاوتی از این موزاییک ها دارد. به همین سبب واش بتن ویبره ای ایجاد شده است تا پاسخگوی نیاز سریع بازار باشد. تولید این نوع واش بتن بسیار سریع تر از سایر نمونه های معرفی شده می باشد.

انواع روش های تولید واش بتن

تولید واش بتن به روش های گوناگونی انجام می گیرد و برای هر نمونه از روش خاص تولید استفاده می شود.

تولید واش بتن به سبک بتن درجا: تولید این نوع موزاییک با روش بتن درجا یکی از نمونه های موفق تولید می باشد. برای تولید این بتن به سبک یاد شده باید بتن و مواد افزودنی را در قدم اول ترکیب نمایند. کشورهای پیشرفته و جهان اول از این سبک تولید واش بتن بیشتر استفاده می نمایند. این روش در ایران کاربرد چندانی ندارد زیرا تهیه مواد اولیه و ابزار در این روش مقداری پیچیده است.  از طرفی تهیه این موارد هزینه بردار است و برای تولید داخلی در ایران مقرون به صرفه نخواهد بود.

واش بتن را بیشتر بشناسید

واش بتن پرسی: سیمان و پودر سنگ و سنگدانه مواد اولیه تولید واش بتن پیشرفته می باشد. ۵۰ درصد از سطح این بتن خالص بوده و بقیه مواد درون آن از مواد دیگر تامین خواهد شد. همزمان با پرس این مواد، آب اضافی موجود در این موزاییک ها خارج خواهد شد و شما سیمان هایی بسیار مرغوب تر خواهید داشت. تولید این نوع موزاییک در ایران به صورت قالبی و همراه با فشار و پرس، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

انواع محصولات واش بتن

شما تا چه میزان با محصولات متنوع موزاییک شسته آشنایی دارید؟ یکی از رایج ترین نمونه محصولات این بتن ها، کفپوش است. کاربرد کفپوش را در ساختمان های متفاوت تا به حال زیاد مشاهده کرده اید. برای جداسازی و حصارکشی محوطه ها از نوع دیگری از محصولات واش بتن می‌توان استفاده کرد.

جدول واش بتن، حصار دور درختی و پله واش بتن از دیگر محصولات بسیار رایج این دسته از بتن ها می باشد. شاید نمونه های یاد شده چندان مطرح شده نباشند اما کاربردهای بسیار زیادی را در دنیای امروز می توانند داشته باشند.

مزایای موزاییک واش بتن

موزاییک شسته شده دارای مزایای خاصی است، شاید مهم ترین مزیت آن را بتوان مناسب بودن قیمت و ظاهر زیبا این نمونه از کفپوش دانست. حتما تا به حال با نمونه کفپوش های زیادی در بازار مواجه شده اید، واقعیت این است که کفپوش های بتنی شسته شده از چند نظر نسبت به این مدل‌ها برتری دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;