نهایی شدن آیین نامه بهینه سازی انرژی

آيين نامه بازار بهينه سازي انرژي و محيط زيست نهايي شد
خبرگزاري آريا – تهران – ايرنا – آيين نامه بازار بهينه سازي انرژي و محيط زيست در جلسه شوراي عالي انرژي کشور به رياست معاون اول رييس جمهوري مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نهايي شد.
آيين نامه بازار بهينه سازي انرژي و محيط زيست نهايي شد
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني معاون اول رييس جمهوري، اسحاق جهانگيري روز دوشنبه در جلسه شوراي عالي انرژي، ساخت نيروگاه هاي سيکل ترکيبي و نيز تبديل نيروگاههاي گازي به سيکل ترکيبي را از سياست ها و اولويت هاي کشور برشمرد و گفت: دولت براي اين منظور چارچوبي را در جهت حمايت و تشويق سرمايه گذاران بخش خصوصي تنظيم کرده و با وجود آنکه درآمد دولت در اين بخش کاهش پيدا مي کند اما موجب افزايش راندمان خواهد شد.
وي افزود: لازم است براي رفع مشکلات بازپرداخت به سرمايه گذران اين بخش تدبيري انديشيده شود زيرا سرمايه گذاران با اعتماد به دولت در اين بخش ورود مي کنند و ساز و کار و نحوه بازپرداخت مبلغ معادل ميزان صرفه جويي انرژي به سرمايه گذاران و دستگاه مسئول در اين زمينه تعيين شود.
معاون اول رييس جمهوري از رييس سازمان برنامه و بودجه خواست جلسه اي با حضور نمايندگان دستگاه هاي ذي ربط در اين خصوص برگزار کند و براي تعيين ساز و کار بازپرداخت مبلغ معادل ميزان صرفه جويي انرژي به سرمايه گذاران و دستگاهي که متولي پرداخت خواهد شد تعيين تکليف کند.
جهانگيري همچنين با اشاره به طرح موضوع هماهنگي براي صادرات برق و گاز در جلسه، خاطرنشان کرد: ايران کشوري است که هم امکان صادرات گاز را دارا است و هم ظرفيت توليد و صادرات برق را دارد.
وي اضافه کرد: با توجه به تاکيد رهبر معظم انقلاب در سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي مبني بر اينکه ايران بايد تبديل به هاب انرژي منطقه شود، لازم است موضوع صادرات برق و گاز در جلسه اي کارشناسي به دقت مورد بررسي قرار گيرد و ضمن ارزيابي همه ابعاد و جوانب موضوع، سياستي روشن و شفاف در اين زمينه تدوين گردد.
رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با تاکيد بر ضرورت توجه به انرژي هاي نو و تجديدپذير و بخصوص انرژي خورشيدي، از دبيرخانه شورا خواست موضوع نحوه استفاده از انرژي هاي نو و تجديدپذير را در دستور کار يکي از جلسات آتي شورا قرار دهد تا نسبت به اتخاذ سياستگذاري هاي کلان در اين زمينه تصميم گيري شود.
در اين جلسه که وزيران نيرو، نفت، امور اقتصادي و دارايي، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزي، روساي سازمانهاي انرژي اتمي، برنامه و بودجه و حفاظت محيط زيست و معاون علمي و فناوري رييس جمهوري نيز حضور داشتند، آيين نامه بازار بهينه سازي انرژي و محيط زيست مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نهايي شد.
بررسي موانع اجراي ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي کشور، بحث و بررسي در خصوص موضوع هماهنگي صادرات برق و گاز و ارائه گزارش و پيشنهادات مرتبط با اصلاح « قانون اصلاح الگوي مصرف انرژي» از ديگر موضوعاتي بودند که در اين جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;