نماینده مجلس: «مهندسان» پتانسیل های خوبی در سطح ملی و بین المللی دارند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: مهندسان در گروه فنی و اجرایی، بیشتر مربوط به امور دولتی است که بر خلاف گروه دوم که در بخش خصوصی حضور دارند، هر دو نقش موثر در ساختمان های بزرگ و کوچک ایفاء می کنند و چنانچه در حوزه فعالیت خود به طور موثر حضور یابند، شاهد توسعه ای شگرف در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان این  مطلب گفت:
جایگاه «مهندسی» در بهبود زندگی مردم و چرخش صنعت ساختمان در انواع سازه های زیربنایی، مسکونی، زیرزمینی و … نقش موثری دارند که غیرقابل انکار است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه؛ مهندسان در دو بخشِ فنی اجرایی و نظام مهندسی ساختمان درحالِ فعالیت در جامعه هستند اظهار داشت:
مهندسان در گروه فنی و اجرایی، بیشتر مربوط به امور دولتی است که بر خلاف گروه دوم که در بخش خصوصی حضور دارند، هر دو نقش موثر در ساختمان های بزرگ و کوچک ایفاء می کنند و چنانچه در حوزه فعالیت خود به طور موثر حضور یابند، شاهد توسعه ای شگرف در سطح ملی و بین المللی خواهیم بود.
وی با تاکید بر توانمندی های مطلوب مهندسان در کشور یادآور شد :
به نظرم کارهای عظیم و ارزنده ای را می توانیم انجام دهیم همینطور که می بینیم این ساختمان های عظیم توسط اعضا نظام مهندسی به سرانجام رسیده است انشالله شاهد آن خواهیم بود که همچنان این مسیر در عرصه های فناوری ها، ایمنی و سازه های معظم و پیشرو تداوم داشته باشد. پیش بینی بنده این است در سال آینده رکود برداشته می شود و پروژه ها فعال می شود و زمینه برای فعالیت اعضا نظام مهندسی فراهم شود.اعضای هیات مدیره ها گوش شنوا برای اعضا استان ها باشند انشالله با ارتباطات خوب سازمان به جایگاه خودش برسانیم .
شاکری، تلفیق بین نظام فنی و اجرایی کشور و نظام مهندسی را شاخصی مطلوب دانست که عاملی جهت حرکت ساخت و ساز کشور از یک منشاء خواهد شد .
وی افزود :
ارتقاء سطح آموزش کشور در سطوح مختلف عامل رشدِ بینش و آگاهی نسبت به مطالبات مردمی می شود که باید در تعاملات نظام مهندسی ساختمان و امور شهری ایجاد گردد.
شاکری همچنین در باره تخلفات شهری گفت:
متاسفانه مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است،  برخی از عاملان ساخت و ساز، در ابتدای امر اقدام به برآورد هزینه تخلفات احتمالی در پروژه های ساخت و ساز خود می کنند و با خیال آسوده اقدام به تخلفاتی می کنند که باید حتماً پرونده چنین مشکلاتی بسته شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;