نماینده مجلس: ساماندهی بازار مسکن نیازمند بسته‌های مدت دار است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که طرح ساماندهی بازار مسکن یک بستر و بسته کامل برای حمایت از ساخت مسکن بوده و برای تحقق هرکدام از بندهای آن بازه زمانی معینی در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ اقبال شاکری با اشاره به جزئیات طرح رونق تولید و ساماندهی بازار مسکن، بیان کرد: هدف اصلی این طرح برنامه ریزی برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن برای خانواده های فاقد مسکن در ظرف چهارسال است. در این طرح تامین زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت تا حدود ۷۰ درصد قیمت مسکن دیده شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: تامین زمین رایگان، تسهیلات مناسب، مصالح با قیمت مطلوب، تامین زیر ساخت های آب، برق و گاز و کاهش هزینه ها مربوط به امور اداری و اجرایی نظیر اخذ پروانه از جمله اهداف اساسی است که در این طرح برای حمایت از ساخت مسکن و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا دنبال می شود.
نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای تحقق هرکدام از بندهای این طرح یک زمان بندی معین درنظر گرفته شده است و اگر طبق زمان بندی اجرایی نشود مجلس با نظارت خود ورود خواهد کرد. این طرح یک بستر و پکیج کامل برای حمایت از ساخت مسکن است. تسهیلات این طرح نیز برای افرادی است که هیچ‌گونه تسهیلاتی از دولت نگرفته باشند.
وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که سالانه یک میلیون مسکن ساخته و به بازار تزریق شود با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا بازار مسکن از تلاطم خارج می شود. زمانی که به اندازه نیاز مسکن وجود داشته باشد کنترل قیمت ها محقق شده و شاهد افزایش کاذب قیمت ها نخواهیم بود.
منبع خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;