نمایش سیستم کوبل ترموآکوستیکی

به گزارش تاسیسات نیوز، به ­منظور ارائۀ پروژه ­های تحقیقاتی و پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی، سابا در نمایشگاه جانبی سومین همایش صنعت برق و دانشگاه که در تاریخ ­های پنجم و ششم بهمن ­ماه سالجاری در محل پژوهشگاه نیرو برگزار گردید، حضور فعال یافت و به نمایش یکی از مهم­ترین پروژه­ های تحقیقاتی خود تحت عنوان ساخت نمونۀ آزمایشگاهی دستگاه کوبل ترموآکوستیک که با همکاری این سازمان با دانشگاه صنعتی شریف انجام شده بود، پرداخت.





هدف از این پروژه بازیافت حرارت و تبدیل آن به برق یا سرما می­باشد که در سال94 آغاز و با انجام موفقیت ­آمیز تست­ های آزمایشگاهی در سال 95 به اتمام رسیده است. ترموآکوستیک ترکیبی از دو شاخۀ ترمودینامیک و اکوستیک در علم فیزیک می ­باشد در سیستم ­های ترمواکوستیکی تبدیل انرژی حرارتی به انرژی اکوستیکی (انرژی صوتی) و بالعکس صورت می ­پذیرد.

 

 

 

 

با ساخت این دستگاه برای اولین بار در ایران گامی مهم در جهت شناساندن بهره­ وری انرژی به­ کمک فناوری نوین ترمواکوستیک و بازیافت ائتلافی در نقاط مختلف ازجمله صنایع و نیروگاه­ های حرارتی برداشته شده و کشور ایران در زمرۀ کشورهای پیشگام در علم ترمو اکوستیک قرار گرفته است.

 

 

 

 

توزیع گستردۀ نشریات و انجام نظرسنجی از بازدیدکنندگان از جمله فعالیت­های عمده دیگر سابا در این نمایشگاه بود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;