نمایشگاه 1+12 تاسیسات

همیشه برای من اولین ها مهمترین ها بوده است . نمی دانم این حس برای شما هم هست یا نه ولی تصور      می کنم برای همه باشد . بالاخره نخستین است و تازگی خاص خودش را دارد .


برای من به عنوان یک کارمند تازه وارد اکادمی کاشانه این فرصت پیش آمد تا در این نمایشگاه از 25 تا 28 مهر باشم و این فرصت مغتنمی بود تا به عنوان یک ناظر ، بزرگترین رویداد تاسیسات در خاورمیانه (به گفته مجریان برپایی نمایشگاه ) را شاهد باشم.

بیشتر بخوانید

این یادداشت به واقع نگاه یک بیننده با سبقه نزدیک به 15 سال فرهنگی است به یک نمایشگاهی که به تمام معنا صنعتی است.

1500 پول پارکینگ موتوری و 2هزار ورودی به نمایشگاه. البته گفته شده بود تا دارندگان کارت تحصیل و خبرنگاری و غیره ورودی ندهند . بی خیال کارت شدم . 2 هزار را دادم و رفتم داخل


پشت ام گرمه …

حنجره بلندگوی نمایشگاه داشت پاره می شد.تبلیغ پشت تبلیغ … خوب بود … نمایشگاه هست و تبلیغاتش دیگه… بخصوص ریتم برخی تبلیغات که حس لی لی رفتن به آدم دست می داد.

نقشه بود و راهنماهای سالن ها هم نصب شده بود.خب …این اتفاق خوبی است .یاد نمایشگاه های کتاب و قرآن می افتم. چشمات از حدقه درمی آد تا راهنمایی ، آشنایی ، بابا! موجودی ببینی بهت بگه سلام.راهنمایی پیش کش. حتما چند روز باید بگذره تا نقشه از چاپ بیرون بیاد.

از سرازیری راست حوزضچه نمایشگاه به سمت پایین می روم. فواره ها تپل خاموش ، آب هم گچ زیادی می خوره تو حوضچه باشه .بحران بی آبی است و باقی قضایا.


تاسیسات نیوز و تاسیسات بوک سلام

اولین غرفه در مسیر من بجز یه غرفه کنار حوزضچه ، تاسیسات نیوز و تاسیسات بوک بود .یعنی جایی که من باید چهار روز آنجا باشم.

قبلا از مدیریت آکادمی کاشانه پرسیده بودم می خواهیم چکار بکنیم . استراتژی ما چیه ؟

ارایه عملکرد تاسیسات نیوز و معرفی آن ، عضوگیری افتخاری برای ارسال خبرنامه هفتگی اخبار تاسیسات، تبادل آرا و نظرات با مراجعه کنندگان به پایگاه اطلاع رسانی، عرضه برخی کتابها و نرم افزارهای تخصصی تارنمای تاسیسات بوک مهم ترین ها بود . همه برای نخستین بار به نمایش گذاشته می شد و این کافی بود تا بدانم خیلی حرف ها داریم که بگوییم.

رسیدم و دیدم غرفه حسابی شلوغ است .یکی کتاب می خرد ، دیگری فرم اطلاعات تماس پر می کند.چند نفر در خصوص نحوه دریافت اخبار سوال می کنند و اینکه خواهان خبرنامه هستند .

نمایشگاه های کتاب و مطبوعات و رسانه های دیجیتال و نظایر آن را می دانم که بدجوری شلوغ می شود. اما یک غرفه در یک نمایشگاه تاسیساتی و کاملا فنی اینقدر شلوغ باشه را تصور نمی کردم. جا خوردم.

من چه باید بکنم ؟ بروشور بدهم، صحبت کنم، غرفه مرتب کنم ، ثبت نام کنم ، نرم افزار و کتاب تقدیم بازدید کنندگان کنم، همکاران همه این کارها را می کردند آنهم با سرعت 1024 مگابایت واقعی نه الکی … بگذریم.


باز باران با ترانه …

همیشه باران نشان از رحمت حضرت حق است بر بندگان . به خاطر سابقه روابط عمومی خودم وضعیت آب و هوا را پی گیری کرده بودم و بفهمی نفهمی می دانستم بارندگی داریم .اما تجربه آن را در یک نمایشگاه آنهم فضای باز نداشتم. خب حالا این تجربه را هم پیدا کردم.

باران همه ما را به رقص آورد . نه کم تحرک داشتیم! حالا با سرعت برق و باد داشتیم وسایل غرفه را به داخل می آوردیم. دم مراجعه کنندگان گرم . آنها هم با ما همراهی کردند و جمع ما صمیمانه تر شد .شدیم فیس تو فیس . فیس فیس نه منظور face to face است.

دوباره روز از نو روزی از نو … ترانه باران و جاری شدن آب از همه جای غرفه و بردن وسایل کف غرفه به سمت سقف غرفه و همچنان توامان صحبت و مشاوره و راهنمایی

 

آنچه می ماند صداست.

اولین لوح فشرده آموزشی نکات پنهانی و مستتر صنعت تاسیسات با عنوان 1+9 رونمایی شد.


1+9یعنی چه؟

در اینجا 15 سال سبقه طراحی، اجرا و نظارت برای شما میانبرهایی برای تبدیل شدن به یک مهندس شاخص و حرفه ای ارائه کرده است که شما می توانید ره نه صد ساله ولی چند ساله را در سه ساعت بروید و راه خود به سمت آینده ای حرفه ای روشن و واضح را مشاهده کنید.

این خلاصه مطلب است. خود من خیلی وقت ها کنفرانس ها و سخنرانی های مرتبط به روابط عمومی و رسانه را که صد سال وقت نمی کنم بنشینم و مثل آدم نگاه و یادداشت برداری کنم به فوریت صوتی می کنم و هر جا وقت پرت داشتم(مثلا رانندگی در یک ترافیک مشتی شامگاهی تهران) گوش می دهم و انگار ده ها ساعت در این کلاس ها و سمینارها بوده ام . این همان کار است که برای اولین بار در عرصه تاسیسات انجام شده است.

سریع خریداری شد.یک کمپانی یکجا همه را خرید و ما ماندیم و NERO.


ناگهان چه زود دیر می شه…

عصر است و ساعت 16 یا همان 4 خودمونی. جمعیت دارند از نمایشگاه بیرون می روند و دوباره لطف دارند. غرفه همچنان شلوغ است ساعت از 5 هم گذشته . هیچ جایی نرفته ام. هیچی ندیده ام .فقط لطف و کنکاش مهندسین و تکنیسین ها و دانشجویان و زحمت همکاران را شاهد بودم . خودم کاری نکردم فقط آموختم .


خداحافظی و حرکت به سمت پارکینگ شمالی . شلوغی ، باران ، رونمایی و جمعیت پرسشگر تاسیساتی .

تاسیسات نیوز … خیلی حرف ها دارد . خیلی حرف ها. چون رسانه خانواده بزرگ تاسیسات است. تاسیسات نیوز بالنده تر از هر روز می شود.چون پشتوانه ای دارد از 11 هزار مشترک خبرنامه آنهم جامعه متخصص تاسیسات

با خودم زمزمه می کنم: روشنی جان من از جان توست / خنده من از لب خندان توست


می خندم . خوشحالم موتورم را نشسته ام . الان با آن بارندگی فقط یک دستمال می خواهد و والسلام . مثل همان دستی که پس از دو سال کار روی تاسیسات نیوز کشیدیم. روز اول کار غرفه تاسیسات نیوز و تاسیسات بوک و بارش رحمت الهی. فال نیک پس به چی می گن.

سیزده و نحسی افسانه است . من امروز را با 1+12 شروع کردم . حالا راحت می گم به نمایشگاه سیزدهم خوش آمدیم.


تا بعد… یا حق


 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;