نمایشگاه فرصتی برای ارتباط با کشورهای هدف صنعت آب و آبفای ایران است


به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرکل دفتر برنامه ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب فرصتی برای ارتباط و تقویت مناسبات و دیپلماسی با کشورهای هدف صنعت آب و آبفای ایران است و این کشورها را می‌توان بهصورت کارگروه‌هایی به کشور دعوت و توانمندی‌های کشور را به آنها معرفی کرد.

مهندس “محمد ابراهیم نیا” در گفت‌و‌گو با پاون، اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی در دو سه دهه اخیر در بخش فنی و مهندسی دچار تحول زیادی شده و به یکی از ابزارهای توسعه فناوری تبدیل شده است و بخش عمده مبادله های تجاری در کشورهای توسعه یافته براساس همین نمایشگاه‌ها شکل می‌گیرد.

وی افزود: این نمایشگاه‌ها هم مکانی برای عقد قراردادهای تجاری و شناسایی بازار تجارت و هم مکانی برای تبادل ایده‌ها و دستاوردها است.

ابراهیم نیا تصریح کرد: هم‌اکنون نمایشگاه‌ها در کشور از مرحله معرفی تاسیسات و تجهیزات به بحث‌های فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف رسیده و فرصت مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانند خود را در این عرصه معرفی کنند.

وی برگزاری نمایشگاه را تضمینی برای رونق بازار در بخش خصوصی عناون کرد و افزود: همین شور و اشتیاق در بین سازندگان تجهیزات و مشتریان آنها با وجود این نمایشگاه‌ها میسر خواهد بود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بحث اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح است و ما باید اقتصاد کشور را فارغ از درآمد نفت از زیرساخت‌ها محکم کنیم که یکی از جنبه‌های مهم اقتصاد مقاومتی توسعه صادرات فنی و مهندسی است که نقش ویژه‌ای در این برنامه دارد.

وی با اشاره طرح مطالعه های جامع آب، گفت: سومین مرحله از مطالعه های جامع آب کشور آغاز شده که به طور عمده بر آینده نگری و آینده پژوهشی متمرکز است و امیدواریم تا پایان سال نتایج آن را اعلام کنیم.

به گفته وی، برای اعتباربخشی به این سند در تلاشیم با کمک لایه ‌های کارشناسی شرکت‌های استانی این طرح آسیب‌شناسی شود.

ابراهیم‌نیا افزود: با گذشت حدود هفت سال از آغاز مطالعه های آب کشور، ما باید بتوانیم نتایج آن را به صورت عملی تعریف و برای اجرا ارایه کنیم.

وی با اشاره به تاکید برنامه ششم بر بحث آب، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در دست تدوین از آغاز دولت یازدهم، برنامه ششم توسعه است که شامل کارگروه تخصصی آب و آبفا نیز است و به دلیل شرایط خاص آب و دغدغه حاکمیت در این باره، آب در این برنامه به عنوان موضوع خاص دیده شده است و در این برنامه به دنبال راهکارهای عملیاتی در بخش آب هستیم.

ابراهیم نیا افزود: بحث سازگاری با تغییر اقلیم نیز در دستورکار قرار گرفته و شرح خدمات آن نیز تهیه شده است.

 

پایان پیام /.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;