نمایشگاه جهانی اکسپو 2017 قزاقستان

به گزارش تاسیسات نیوز، قائم‌ مقام وزیر نیرو در امور بین ‌الملل مطرح کرد؛نمایشگاه جهانی اکسپو 2017 قزاقستان از جایگاه ویژه ای برای آیندۀ زمین و حرکت به سوی انرژی های پاک برخوردار است.

 

 

 

نمایشگاه جهانی اکسپو 2017 قزاقستان از اهمیت و جایگاه ویژه ای برای حرکت کشورها به سمت انرژی های پاک است.

 

 

 

مهندس علیرضا دائمی قائم ‌مقام وزیر نیرو در امور بین ‌الملل گفت: اکسپو آستانه در کشور قزاقستان امسال بحث «انرژی ‌های آینده و کنترل استفاده از سوخت ‌های فسیلی» است و به­ همین خاطر می ‌توان گفت از جایگاه و اهمیت ویژه ­ای برای آیندۀ کره زمین و سوق دادن کشورها در این مسیر برخوردار است.

 

 

 

مهندس «علیرضا دائمی» قائم مقام وزیر نیرو در امور بین ‌الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق در گفت ‌وگو با پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو (پاون) با اشاره به اهمیت این دورۀ نمایشگاه جهانی «اکسپو 2017» قزاقستان گفت: موضوع اکسپو امسال بحث «انرژی‌ های آینده و کنترل استفاده از سوخت ‌های فسیلی» است و به­ همین خاطر می‌ توان گفت از جایگاه و اهمیت ویژه ای برای آیندۀ کرۀ زمین و سوق دادن کشورها در این مسیر برخوردار است.

 

 

 

وی افزود: این نمایشگاه در تاریخ 20 خردادماه افتتاح و در 19 شهریورماه پایان می ‌پذیرد و می ‌تواند در این بازۀ زمانی حدوداً 3 ماهۀ معرف نگرانی جامعۀ جهانی دربارۀ مسألۀ مصرف انرژی و گرمایش زمین باشد.

 

 

 

وی تصریح کرد: حضور مهمانان ردۀ بالایی چون رییس­ جمهور چین، رییس­ جمهور روسیه، نخست­ وزیر هند، نخست ­وزیر پاکستان و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در این نمایشگاه جهانی نشان از اهمیت و جایگاه ویژه آن دارد.قائم مقام وزیر نیرو در امور بین ­الملل گفت: پیش ­بینی می ‌شود از نمایشگاه امسال 5 میلیون نفر از سراسر جهان بازدید داشته باشند که این امر می ‌تواند فرصت بسیار خوبی برای مردم جهان جهت لزوم روی ­آوری به انرژی ‌های نو و پس ­زدن انرژی ‌های فسیلی در جهان آینده باشد.

 

 

 

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال در غرفۀ ایران نیز بخش جالبی برای افتتاح و جذب بازدید کنندگان درنظر گرفته شده است، به ­طور مثال در این برنامه سعی شده با درنظر گرفتن موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو با روش پرده­ خوانی، نقاره­ خوانی و استفاده از تکنیک‌ های روز دنیا و تصاویر متحرک، داستان تحول انرژی‌ ها و جایگاه چهار عنصر «آب»، «باد»، «خاک» و «نور» در سه دورۀ زمانی متفاوت گذشته، حال و آینده پرداخته بررسی و مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 وی تأکید کرد: این امر هم می ‌تواند در راستای آشنایی با تحولات موضوع اصلی نمایشگاه امسال باشد، و هم گامی در جهت گسترش فرهنگ و هنر ایرانی به بازدیدکنندگان باشد.





گفتنی است، براساس گزارش ‌های اعلام شده غرفۀ ایران در نمایشگاه اکسپو امسال در کنار غرفۀ کشورهای چین، ویتنام و ژاپن قرار گرفته و تاکنون نیز وزیر انرژی روسیه، معاون وزیر توسعه و سرمایه­ گذاری اتریش نیز از غرفۀ کشورمان بازدید کرده ‌ا ند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;