نقطه قابل توجه جهان در انرژی خورشیدی کجاست

به گزارش تاسیسات نیوز، شاید برای خیلی از جویای علم ها جالب باشد بدانند که نقطه قابل توجه جهان در انرژی خورشیدی کجاست و اگر بدانند آن نقطه استان کرمان است برایشان جالب تر میشود.

 

 

جعفر محمدنژاد ،معاون سازمان انرژی‌های نو ایران،در مراسم کلنگ‌زنی همزمان شش سایت نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی در استان کرمان توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار داشت: در کنار منابع فسیلی در کشور ظرفیت قابل ملاحظه‌ای در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود دارد به نحوی که تا 30 هزار مگاوات ظرفیت بادی در ایران داریم.




وی بیان داشت: میزان تابش خورشیدی در ایران حدود پنج مگاوات ساعت است که استان‌های کرمان و یزد و مناطق مرکزی ایران از نقاط قابل توجه در دنیا برای سرمایه‌گذاران در تامین برق هستند.




معاون سازمان انرژی‌های نو ایران ادامه داد: استان کرمان از نقاط قابل توجه در جهان برای سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی است و این در حالی‌ است که رویکرد جهانی نیز در راستای استفاده از انرژی‌های پاک است.




محمدنژاد اضافه کرد: به ازای هر مگاوات انرژی خورشیدی برای 5.5 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد اشتغال می‌شود و حجم زیادی از 28 هزار مگاوات انرژی خورشیدی در آلمان با مشارکت مردم تولید شده است.




وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی برای رسیدن به توسعه پایدار است و این امر باید با استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر محقق شود.




محمدنژاد ادامه داد: سیستم‌های انرژی خورشیدی باید برای تامین انرژی‌های نو و درآمدزایی برای مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرند.




وی گفت: در برنامه پنج ساله کشور 5 هزار مگاوات انرژی از انرژی‌های تجدیدپذیر تعیین شده است و خرید تضمینی برق تجدیدپذیر با رویکرد جدید وزارت نیرو آنقدر جذاب شده است که به‌زعم سرمایه‌گذاران خارجی از بهترین قیمت‌ها در دنیا است.


منبع: فارس

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;