نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیریت مصرف انرژی بر همه آدمهای که در طول شبانه روز از این نعمت به اشکال مختلف استفاده میکنند واجب است.




جشنواره نقش زنان در مدیریت مصرف انرژی (آب و برق) به همت دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مركزي و دفتر مديريت مصرف شركت توزيع برق و امور زنان و خانواده اين دو شركت همزمان برگزار شد.





خليلي، مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي در اين جشنواره گفت: مصرف سرانه آب در شبانه‌روز براي هر نفر در جهان 150 ليتر محاسبه شده، در حالي كه اين ميزان در استان مركزي 242 ليتر در شبانه‌روز است.

 

 

 

 

وي بانوان را از بازوهاي مهم‌ترويج الگوي صحيح مصرف و مديريت بهره‌وري آب معرفي كرد و گفت: بانوان در منزل بيشتر با مصرف آب در شست‌وشوي ظروف، پوشاك و منزل درگير هستند و يكي از عوامل اصلي تاثيرگذار در اين زمينه همین موضوع است.





خليلي ضمن اشاره به اينكه پاييز سال گذشته بارندگي مناسبي در استان رخ داد اما در سه ماه پاياني، بارندگي مناسب نبود و استان در ميزان بارش عقب مانده است، افزود: مديريت مصرف بهينه آب بهترين گزينه براي توزیع مناسب آب كشور در شرايط سال هاي كم بارش است.





مديرعامل آب و فاضلاب استان مركزي به بانوان توصيه كرد: در صورت داشتن توان مالي براي شستن ظروف از ماشين ظرفشويي استفاده كنند، زيرا شستن ظروف با دست هشت برابر آب بيشتري در مقايسه با شست‌وشو با ماشين صرف مي‌كند. وي تصريح كرد: استفاده از شيرآلات مخلوط آب گرم و سرد در دنيا به علت اتلاف انرژي ممنوع شده و مشتركان در كشور ما با استفاده از این شیرها براي تنظيم آب باید 8 تا 10درصدانرژي حرارتي و آب را هدر دهند.





در ادامه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی نیز با اشاره به اصلاح الگوی مصرف براساس آموزه‌های دینی، افزود: باید از منابعی که در اختیارمان است به شکل بهینه و مطلوب استفاده کنیم.





محمد الله‌داد با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‏های اقتصادی بانوان در بخش خانواده است، افزود: بنابراین آنان هستند که با مدیریت صحیح در این بخش نقش مهمی در اصلاح الگوی مصرف و امور اقتصادی جامعه و خانواده برعهده دارند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;