نقش استیل در زیباسازی ساختمان

استیل به دلیل استحکام، انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر خوردگی، امروزه معمولاً در ساخت و سازهای مدرن استفاده می‌شود. در روکش بیرونی ساختمان‌ها و در فضای داخلی نیز به شکل نرده‌ها، روکش‌ها و موارد دیگر دیده می‌شود. استیل به راحتی جوش داده می‌شود، روکش جذابی دارد و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارد. به همین دلیل، معماری‌های مدرن مانند ترمینال یورواستار در ایستگاه واترلو لندن، پل هلیکس در سنگاپور و مرکز تجارت جهانی وان در نیویورک برجسته شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، لوله استیل و نرده استیل شناخته‌ شده‌ترین نوع است. استیل که در اوایل دهه ۱۹۰۰ ساخته شد، ثابت کرد که یک ماده مهم برای استفاده در طیف وسیعی از صنایع و همچنین طیف وسیعی از کاربردها است. برای استفاده در صنعت ساختمان به دلایل مختلف از جمله این واقعیت که مقاومت بالایی در برابر خوردگی و همچنین دماهای بالا و پایین دارد، کاربرد فراوانی پیدا کرده است.
 استفاده از استیل در زیباسازی ساختمان
تا همین اواخر، استیل به دلیل هزینه بالای آن، برای کاربردهای بسیار انحصاری در نظر گرفته می شد. امروزه هنوز هم یک ماده گران قیمت محسوب می‌شود، اما در معماری و ساخت و ساز، چه برای اهداف مکانیکی و چه برای اهداف زیبایی شناختی، بسیار قابل دسترسی است.
استیل که به صورت ورق، کلاف، لوله استیل و میله در بازار موجود است، دارای تعدادی ویژگی جالب برای ساخت و ساز ساختمانی است. علاوه بر مقاومت فوق‌الذکر در برابر خوردگی، ظاهر بسیار زیبا دارد و حس مدرنیته را برمی‌انگیزد. استیل می‌تواند یک روکش مات یا براق یا درجه‌بندی بین هر دو داشته باشد و ممکن است با رنگ‌های مختلف تکمیل شود.
نقش استیل در زیباسازی ساختمان
چرا در زیباسازی ساختمان از استیل استفاده کنیم؟
قبلاً در ساختمان‌سازی بیشتر از چدن استفاده می‌شد زیرا قالب‌گیری آن آسان است. به دلیل ویژگی‌های شکننده، چدن با استیل کربنی و بعداً با استیل جایگزین شد که دوام بیشتری دارد و از استحکام تسلیم بالاتری نسبت به چدن و ​​استیل کربنی برخوردار است.
استحکام، دوام و مقاومت در برابر خوردگی استیل از یک درجه به درجه دیگر متفاوت است. بنابراین دانستن و استفاده از بهترین درجه و گرید استیل بسیار مهم است. استیل تازه پدید آمده حاوی نسبت بالایی از کروم است که در دماهای استاندارد زنگ نمی‌زند و تغییر رنگ نمی‌دهد. استیل در تمام اشکال و اندازه‌ها موجود است و مادام‌العمر دوام خواهد داشت و هزینه‌های جایگزینی آینده را کاهش می‌دهد.
کاربردهای استیل در صنعت ساختمان
استیل به دلیل دوام بالا، برای مکان‌هایی که در معرض آب و هوای بد قرار دارند، بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر این، در پایان عمر مفید خود، ماده‌ای است که می‌توان آن را به طور کامل بازیافت کرد. برخی از محبوب‌ترین کاربردهای استیل در ساخت و ساز عبارت‌اند از:
  • نرده استیل
  • لوله استیل، سیستم‌های زهکشی و آب
  • پانل‌های نما
  • مجسمه‌ها
  • سازه‌های دیوار پرده
  • میز آشپزخانه یا عناصر تزئینی
  • سقف سازی
استیل در زیباسازی ساختمان
استیل به دلیل جنبه‌های زیبایی شناختی و عملکردی خود، یک ماده بسیار مؤثر برای پروژه‌های معماری است. حتی اگر در حین ساخت نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه بالاتری داشته باشد، می تواند به دلیل دوام بالا و نیازهای کم تعمیر و نگهداری، امکان صرفه‌جویی در آینده را فراهم کند. استیل در تمام جنبه‌های معماری، ساختمان و ساخت و ساز استفاده می‌شود. در ادامه به شرح این جنبه‌ها می‌پردازیم:
نقش استیل در زیباسازی ساختمان
کاربرد استیل در نمای ساختمان
استیل برای اولین بار در دهه ۱۹۳۰ به عنوان مواد نما ظاهر شد و به دلیل کیفیت انعکاس نور، به یک ماده نما محبوب به ویژه برای ساختمان‌های شاخص تبدیل شده است. از آنجایی که به نگهداری و تعمیر کمتری نیاز دارد، استفاده از آن به عنوان مصالح نما می‌تواند هزینه‌های طول عمر ساختمان را به شدت کاهش دهد. به خصوص در ساختمان‌های بلند و ساختمان‌های برجسته از نظر زیبایی شناسی، تعمیرات بالقوه می‌تواند یک کار بسیار پیچیده باشد. علاوه بر این، نماهای استیلی ضدزنگ سال به سال بدون تلاش زیاد ظاهر خود را حفظ می‌کنند و فقط با کمی تمیز کردن، حتی پس از دهه‌ها همان ظاهر بکر را خواهید داشت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;