نظام نامه ارجاع کار نظارت در گیلان اجرایی شد

گیلان

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از آغاز اجرای نظام نامه اولویت بندی ارجاع کار نظارت در استان خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس هادی الماسی زمان اجرای این نظام نامه را از شانزدهم آذرماه جاری عنوان و اظهار کرد: این نظام نامه بر اساس آیین نامه های ماده 33 قانون نظام مهندسی ساختمان تهیه و تنظیم شده که به موجب آن ناظرین پروژه های عمرانی باید با معرفی سازمان نظام مهندسی هر استان انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه گیلان از متقدمین اجرای قانون نظام مهندسی در کشور است ، تصریح کرد: طبق مقررات ملی ساختمان سازندگان و ناظران نباید هیچ گونه دخالتی در انتخاب مهندسان ناظر داشته باشند و انتخاب مهندسان ناظر باید از سوی این سازمان صورت گیرد که لازمه آن، اجرای نظام نامه اولویت بندی ارجاع کار نظارت ساختمان است.

عضو شوری مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به بهبود کیفیت ساخت در اجرای این طرح گفت: هنگامی که مهندسان ناظر از سوی این سازمان معرفی شوند، نظارت و کنترل ویژه ای بر نحوه فعالیت آنها حاکم خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین برای ارتقاء کیفیت خدمات مهندسی شاخص هایی در نظام نامه لحاظ شده که موجب افزایش کمیت و کیفیت نظارت خدمات مهندسی می شود.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح در استان گیلان ، ساختمان هایی با زیربنای بالای 500 متر مربع شامل این طرح خواهند شد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;