نظام مهندسی نمی تواند بر فعالیت های شهرداری نظارت کند

معاون دادستان مرکز استان یزد: نظام مهندسی ساختمان خیلی نمی‌تواند بر طرح‌های شهرداری نظارت داشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، جعفری گفت: هزینه طرح‌های شهرداری به دو صورت از طریق بودجه عمرانی کشور یا از طریق بودجه داخلی شهرداری تامین اعتبار می‌شود.
وی ادامه داد:در طرح‌هایی عمرانی کشوری که دولت هزینه‌های آن را تامین می‌کند و براساس ماده ۴۱ نظام مهندسی ضوابط ومقررات برنامه وبودجه حاکم است و نظارت عالیه بر شهرداری‌ها به جهت رعایت ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان مدیریت و برنامه ریز‌ی استان یزد است.
معاون دادستان مرکز استان یزد گفت: درطرح‌هایی که از طریق بودجه داخلی ومنابع داخلی شهرداری تامین هزینه و اجرا می‌شود، نظارت عالیه طبق ماده ۳۵ نظام مهندسی برعهده وزارت راه و شهرسازی است والبته شهرداری دفتر فنی داردکه مهندسان در ان دفتر نظارت دارند و مشاوران سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌توانند از نظراین مهندسان استفاده کنند.
جعفری افزود: در هر صورت نظام مهندسی ساختمان خیلی نمی‌تواند بر طرح‌های شهرداری نظارت داشته باشد بدلیل اینکه در طرح‌هایی که از محل بودجه عمومی هزینه می‌شود نظارت بر عهده مدیریت وبرنامه ریزی و در طرح‌هایی با منابع داخلی زیر نظر راه و شهرسازی است و البته دادستانی و بازرسی از نظر رعایت قوانین می‌توانند نظارت داشته باشند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;