نظام مهندسی در کمیسیون ماده ۵ حق رای می خواهد

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: جامعه مهندسی و فعالان حوزه ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۵ برای سازمان نظام مهندسی حق رای فنی می خواهد
به گزارش تاسیسات نیوز، شهریار گل محمدی در حاشیه نشست اعضای هیئت مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با نائب رئیس مجلس به خبرنگار بازار، گفت: تمام تلاش ما بر این است از ظرفیت همه اعضای نظام مهندسی استفاده کنیم اما این سازمان به عنوان عالی ترین مرجع ساخت و ساز در برنامه ریزی شهری مظلوم واقع شده است
وی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که سازمان نظام مهندسی حق رای در کمیسیون ماده۵ داشته باشد و از ظرفیت جامعه مهندسان در ساخت وساز مبلمان شهری و برنامه ریزی شهری بصورت موثر استفاده شود.
بعد از گذشت ۲۷ سال قانون نظام مهندسی نیازمند بازنگری است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل موضوع اشتغال مهندسان را یادآور شد و بیان کرد: با کم شدن ساخت و سازها معیشت مهندسان به مخاطره افتاده و ساخت وساز از ۳ میلیون مترمربع در سال ۹۹ هم اکنون به کمتر از ۵۰۰ هزار متر مربع رسیده است.
گل محمدی گفت: ۱۳ هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان هستند که در تهیه نقشه و مسائل فنی و اجرایی باید از ظرفیت آنها استفاده شده و حتی در پروژه های سرمایه گذاری فرصت اشتغال برای مهندسان فراهم آید.
وی از ارائه تخفیف ۶۰ درصد طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر داد و گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن تخفیف پیشنهادی برای نهضت ملی مسکن ۵۰ درصد است که ما در استان اردبیل تا ۶۰ درصد تخفیف را در این حوزه ارائه می کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ضرورت تامین سرپناه برای مهندسان و جلوگیری از تخفیف برای سرمایه گذاران حوزه ساخت و ساز و اعمال تعرفه های واقعی خدمات نظام مهندسی را از دیگر مطالبات برشمرد و تصریح کرد: بعد از گذشت ۲۷ سال قانون نظام مهندسی نیازمند بازنگری است وسازمان نظام مهندسی باید عامل موثر در اصلاح و ویرایش این قانون باشد.
گل محمدی با بیان اینکه مطالعات پهنه بندی استان با مشارکت سه نهاد و نظام مهندسی در حال انجام است، ادامه داد: بدون مطالعات ژئوتکنیک مجوز ساخت و ساز در سرعین صادر نمی شود و قطعا این پهنه بندی شرایط مناسبی را در ساخت وساز ایمن فراهم می آورد.
ضرورت پوشش بیمه تامین اجتماعی اعضای سازمان نظام مهندسی
وی افزود: اعضای نظام مهندسی انتظار دارند در راستای قانون تعارض منافع گروه های تخصصی، بررسی کنندگان و ارکان و … این سازمان از مشمولیت این قانون خارج شوند چرا که هیچ حق و حقوقی برای آنها اعمال نمی شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: در حالی که در سایر سازمان ها و دستگاه های اجرائی قانون تعارض منافع اجرا نمی شود اما این موضوع در نظام مهندسی ساختمان به صورت سفت و سخت اجرائی و عملیاتی می شود
گلمحمدی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر موضوع شکست کار در تقسیم بندی رشته های نظام مهندسی به صورت سلیقه ای اعمال شده که این موضوع منشا اختلاف اعضا بوده است که انتظار می رود به تناسب فعالیت رشته های مهندسی پرداختی ها عادلانه اعمال شود.
وی در پایان ضرورت پوشش بیمه تامین اجتماعی اعضای سازمان نظام مهندسی را یادآور شد و بیان کرد: ۱۲۴ شرکت فنی و مهندسی در استان در قالب حقیقی فعالیت می کنند که پرداخت مالیات آنها نیز باید به شکل حقیقی اعمال شده در این فرآیند مشکلات و نارسائی ها برطرف شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;