نظام مهندسی تهران در مقابله با کرونا چه کرد؟

گزارش اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا طی نامه ای به ریاست شورای مرکزی ،استاندار ، مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار و رییس شورای شهر  تهران اعلام شد:
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ مهندس سعید سعیدیان، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، طی نامه ای به مهندس احمد خرم ریاست شورای مرکزی و ارسال رونوشت این نامه به دکتر محسنی بندپی استاندار تهران،مهندس محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی،دکتر حناچی شهردار تهران و مهندس محسن هاشمی،رییس شورای اسلامی شهر تهران، گزارش اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد .
در این نامه آمده است:
با حمد و سپاس به درگاه ایزد متعال و آرزوی سلامتی و توفیقات روزافزون به استحضار می رساند ،سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران از نخستین روزهای اسفندماه همزمان با اعلام شیوع بیماری کوید ۱۹ به‌منظور جلوگیری از تسریع و مقابله با این بیماری با تشکیل کارگروه ویژه در سطح سازمان اقدامات ضربتی و موثری در سطح استان تهران به عنوان سازمانی پیشگام و مسوولیت پذیر انجام داده است.
با برگزاری جلسات فوق‌العاده منظم  با حضور رییس سازمان در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، تصمیم‌های لازم برای مقابله و جلوگیری از تسریع شیوع این بیماری اخذ و مصوبات این جلسات در چارچوب مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا و ابلاغیه های شورای مرکزی، به همه اعضای سازمان از مجاری لازم اطلاع رسانی و ابلاغ شد.
با اتخاذ هماهنگی‌های لازم در تمام بخش‌های سازمان و نیز همکاری و تعامل با شورای مرکزی ،وزارتخانه ها و سازمانهای مرتبط ، ‎آگاه‌سازی‎ ‎و اقدامات لازم جهت ‎پیشگیری‎ ‎از‎ ‎شیوع‌‎ این ویروس از همان هفته نخست اسفند ماه آغاز شد و با توجه به توسعه و نهادینه سازی الکترونیکی شدن سامانه‌های مختلف در سازمان ،امکان انجام تمام امور اعضا و ارباب رجوع از طریق مجازی و سایت سازمان فراهم شد.
با عنایت به اینکه هیات رئیسه سازمان ،حفظ سلامتی کارکنان و اعضای خود را اولویت‌ اول و اصلی سازمان می دانستند،ضدعفونی و گندزدایی کلیه فضاهای ساختمان‌های سازمان، دفاتر نمایندگی  را از همان اوایل اسفندماه آغاز و در ساختمان مرکزی و دفاتر نمایندگی، به صورت مستمر اقدام به توزیع دستکش و ماسک به تمام کارکنان و ارباب‌رجوع و  انجام تب سنجی روزانه از کارکنان و ارباب‌رجوع سازمان از اقداماتی بود که از همان روزهای نخست انجام و تا کنون نیز تداوم داشته است.
همچنین با نظر مثبت و مساعدت ویژه ،سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران،در راستای ایفای تعهد و مسوولیت پذیری اجتماعی، نهادینه سازی همدلی ،رعایت اخلاق حرفه‌ای و حفظ کرامت اعضای سازمان، برای آن دسته از اعضای سازمان، کارکنان و افراد خانواده درجه یک ایشان که مبتلا به ویروس کرونا شده اند، خدمات حمایتی و مالی ارائه و بر اساس بخشنامه حمایت مالی از اعضای سازمان ،کارکنان و خانواده آنها که به کرونا مبتلا ‌شده‌اند ،توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان یکی از دستگاههای طلیعه دار اجرایی شد.
با پیگیری های ریاست سازمان و انجام مکاتبات لازم با شهرداری تهران،بر  تعطیلی کارگاههای ساختمانی تاکید شد و این نامه مورد امعان نظر معاونت شهرسازی شهرداری و دبیرستاد مقابله با کرونای شهر تهران واقع شد و تعطیلی تمام کارگاههای ساختمانی واقع در شهر تهران ابلاغ شد.
با الکترونیکی شدن بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌های سازمان،بر  حفظ سلامت و تکریم ارباب‌رجوع، تاکید مضاعف شد و بیش از ۹۰ درصد خدمات سازمان به‌صورت سامانه الکترونیکی در وبگاه رسمی سازمان قرار گرفت.
سامانه میز خدمت سازمان نیز به‌صورت الکترونیکی در خدمت اعضا و ذینفعان سازمان قرار گرفت و اعضا،سؤالات خود را از طریق سامانه مطرح و به‌صورت الکترونیکی پاسخ خود را دریافت می نمایند.
کاهش ساعات کاری سازمان و تعطیلی سازمان با هماهنگی مراجع بالا دستی، رعایت دقیق حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین کارکنان سازمان، بر اساس مصوبات ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا از دیگر اقدامات سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران می باشد.
واحد ایثارگران سازمان نیز ، با تهیه سبدهای بهداشتی و معیشتی برای افراد بی‌سرپرست و نیازمند ، تهیه و پخش آب‌میوه در سطح بیمارستان‌های تهران و …به خدمت رسانی پرداخت.
برخی از اعضای هیات مدیره ،مدیران و اعضای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران همچنین با گذراندن دوره‌های تخصصی و حضور در بیمارستان‌ها به خدمتگزاری بیماران کرونایی و کمک به پزشکان و پرستاران پرداختند.
سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران تمام تلاش خود را همچنان برای حفظ سلامت اعضا و مقابله با کرونا تا از بین رفتن این ویروس منحوس به فضل الهی و تلاش مسوولان و عزم جزم ملی ازهیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید.

سعید سعیدیان
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;