نظام مهندسی باید سازمان باشد و از حالت صنفی خارج شود

احمد حسین زادگان استاندار مازندران، در دیدار اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به پتانسیل های جامعه مهندسی استان، بهره گیری و استفاده از این ظرفیت ها را به نفع استان دانست و گفت: از دیدگاهها و نظرات کارشناسی سازمان نظام مهندسی ساختمان در جهت برون رفت از وضعیت اقتصادی جامعه و رکود حاکم بخصوص در حوزه مسکن در چارچوب قانون استقبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مقام عالی دولت در استان در این دیدار که محمددامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نیز حضور داشت، خروج از رکود در بخش مسکن را منجر به شکوفایی اقتصادی و رونق کسب و کار عنوان کرد و اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان باید به معنای واقعی، سازمان باشد و از حالت صنفی خارج شود.
استاندار مازندران با تاکید بر نقش مهم طراحان و ناظران در بحث بهینه سازی منابع صنعت ساختمان گفت: باید با رعایت اصول حرفه ای، دقت، طراحی مناسب و کارآمد و نظارت پویا توسط مهندسان اعتماد میان مردم و جامعه مهندسی تقویت شود.
وی با اشاره به گزارش معاونت عمرانی استانداری مازندران مبنی بر عدم حضور نماینده سازمان در جلسه کمیسیون ماده پنج ،اظهار داشت:حضور مستمر مهندسان سازمان در این قبیل جلسات ضروری است.
به گفته استاندار مازندران، با کاهش هزینه های ساخت و ساز مردم به ساخت و ساز تشویق می شوند و اشتغال در این زمینه ارتقا می یابد.
محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندورود نیز در این جلسه با اشاره به اینکه نظام مهندسی بازوی فکری توانمند و مشاور اصلی در استان است، گفت: نظام مهندسی انحراف را از حوزه فنی دور خواهد کرد و به فعالیت های شهرسازی و اجرا رونق می دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، به گستردگی حوزه های فعالیت در استانداری اشاره کرد و خواستار تبادل نظر در بخش فنی و اجرایی و استفاده از توانمندی های نظام مهندسی در فعالیت های عمرانی شد.
در ادامه حقیقی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز با بیان اینکه نظام مهندسی با ۳۶ هزارعضو از سرمایه های تأثیر گذار استان می باشد، از مقام عالی دولت در استان خواست که نظام مهندسی مورد حمایت استانداری قرار گیرد.
منبع خبرگزاری آریا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;