نظارت بازرسان استاندارد بر روندِ ساخت و ساز افزایش می یابد

مدیرکل استاندارد ایلام از نظارت بازرسان استاندارد، دادستانی ایلام و سازمان نظام مهندسی ساختمان از ساخت و سازهای شخصی شهر ایلام خبر داد
به گزارش تاسیسات نیوز، در این بازرسی کارشناسان استاندارد به بررسی وضعیت مصالح مصرفی در ساخت و سازها و گروه بازرسی سازمان نظام مهندسی نیز به بررسی ساختمان ها از نظر سازه ای، تاسیسات مکانیکی، برقی و …. پرداختند.
مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه در بازدید تعدادی از این پروژه ها، بکارگیری مصالح غیر استاندارد در ساخت و سازها از جمله تیرچه غیر استاندارد و همچنین عدم رعایت ضوابط فنی در ساخت و سازها وجود دارد، گفت: پیمانکاران و ناظران باید الزام استفاده از مصالح استاندارد مانند بتن، تیرچه و … را در ساخت و سازها رعایت کنند و قبل از استفاده از هر نوع مصالح با ارسال کد ده رقمی استاندارد فرآورده به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ نسبت به استاندارد بودن آن محصول اطمینان حاصل نمایند.
مدیرکل استاندارد ایلام همچنین، عدم حضور برخی ناظران ساخت و سازها در محل پروژه ها را بی توجهی به امنیت و سلامت مردم دانست و گفت: حضور موثر ناظران در محل ساخت و سازه و استفاده از مصالح استاندارد از الزامات اساسی پروژه های ساخت و ساز است.
همتی در ادامه عنوان کرد: با توجه به عدم وجود مصالح استاندارد در ساخت و سازها و همچنین بکار گیری مصالح غیر استاندارد در حین بازرسی، تذکرات لازم در زمینه الزام استفاده از مصالح استاندارد به گروه نظارت نظام مهندسی در جهت استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و استاندارد داده شد و تاکید شد ناظران از پذیرش مصالح غیر استاندارد ممانعت کنند.
همتی در پایان گفت: در این بازرسی ها در تمامی تیرچه های مشاهده شده همگی از جوش دستی قوس الکتریکی استفاده شده بود که مدت هاست این روش ساخت منسوخ شده و این الزام بارها به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر مراجع ساخت و ساز اعلام شده و لیکن متاسفانه استان ایلام، تنها استانی است که مهندسین ناظر به این مهم توجه ندارند و همواره تیرچه سنتی غیر استاندارد را در ساخت و سازها استفاده می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;