نصب سیستم خورشیدی در خانه – 1

به گزارش تاسیسات نیوز، اگر قصد نصب سیستم خورشیدی دارید، باید یک پکیج گرمایش خورشیدی از فروشنده جکوزی یا استخر بخرید که شامل صفحات، لوله کشی، کنترل ها و دستورالعمل های مربوطه است. صفحات ساده ی انعطاف پذیر پلاستیکی به راحتی به سیستم لوله کشی وصل می شوند و می توانند روی زمین، روی سکو یا روی بام نصب شوند. این نوع سیستم های گرمایش خورشیدی خیلی در دسترس هستند. برای به دست آمدن بیش ترین عملکرد، هر قسمت از سیستم باید طبق دستورالعمل های مربوطه نصب شود.

 

 

 

 

اگر یک سیستم بزرگتر انتخاب می کنید (مثلا برای یک مجموعه استخر و جکوزی) نیاز به صفحات بزرگ تری دارید، این صفحات هم می توانند روی زمین نصب شوند هم به شکلی که رایج است روی بام نصب شوند.

 

 

 

در این صورت می توانید برای این کار یک نجار بیاورید (گرفتن مجوز و مسئولیت کارهای مربوطه را به او واگذار کنید) تا در نصب و محکم کردن صفحات کمک تان کند و خودتان لوله کشی سیستم به تجهیزات جکوزی را انجام دهید.

 

 

 

معمولا پمپ های گردش آب جکوزی برای چرخاندن آب در صفحات خورشیدی کفایت می کنند، مگر آن که صفحات روی بام با فاصله ی زیادی از جکوزی نصب شوند. در این صورت باید سایز پمپ تان را افزایش دهید یا از یک پمپ دیگر فقط برای سیستم گرمایش خورشیدی استفاده کنید.

 

 

 

در سیستم گرمایش خورشیدی باید از شیرهای یک طرفه و شیرهای کروی استفاده کرد، تا در مواقعی که نیاز به تعمیر صفحات خورشیدی است یا دمای دلخواه آب به دست آمده و نیازی به گردش آب در صفحات خورشیدی نیست به توان به راحتی و به طور کامل سیستم گرمایش خورشیدی را از سیستم گردش آب جدا نمود و به طور عادی از جکوزی استفاده کرد.

 

 

 

هنگام نصب صفحات زاویه (شیب) قرارگیری آن ها هم مهم است، چون هرچه زاویه برخورد پرتوهای خورشید به 90 درجه نزدیک تر باشد، مقدار گرمای جذب شده به آب هم بیش تر خواهد بود. بنابراین زاویه 20 تا 30 درجه ای صفحات با افق در زمستان به افزایش بازده سیستم کمک می کند، چون در زمستان خورشید به جای آنکه بالای سر باشد، متمایل به افق است. برای نصب صفحات جایی را در نظر بگیرید که صفحات بتوانند مستقیما رو به جنوب یا خیلی نزدیک به جنوب قرار بگیرند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;