نصب سیستم تصفیه شیرابه به کمک فناوری نانو تا پایان 1392

شیرابه

کارشناس مسئول آلودگی آب و خاک حفاظت محیط زیست مازندران گفت: نصب سیستم تصفیه شیرابه به کمک فناوری نانو حداکثر تا پایان سال 92 انجام خواهد شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در خصوص وضعیت دفع زباله در منطقه چهاردانگه ساری اظهارداشت: اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ضمن انجام بازدیدهای میدانی از این محل در ادوار مختلف گزارش هایی متعددی در این خصوص تنظیم و مکاتبات زیادی با مسئولان مربوط داشته به طوری که یکی از موضوعات مهم پیگیری های نماینده این اداره کل در شورای سلامت شهرستان ساری در سال های اخیر بوده  است.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در خصوص جلوگیری از ورود شیرابه ها به مراکز پذیرنده ، احداث سیستم تصفیه فاضلاب در دستور کار مسئولان شهرداری ساری قرار گرفته است.

 

کارشناس مسئول آلودگی آب و خاک حفاظت محیط زیست مازندران افزود: سازه های مورد نظر جهت نصب سیستم تصفیه فاضلاب نیز احداث شده تا با نصب دستگاه های مناسب ، شیرابه های تولیدی پس از جمع آوری به این سیستم هدایت شده و پس از تصفیه و رسیدن به استانداردهای زیست محیطی وارد مراکز پذیرنده از جمله رودخانه و خاک شود.

 

فخاری تصریح کرد: با توجه به آخرین بررسی ها و پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در زمان تنظیم گزارش ، معاون خدمات شهری شهرداری ساری اعلام کرده که با عقد قرارداد با پیمانکار مربوطه (دانشگاه نوشیروانی بابل ) و حتی پرداخت بخشی از تعهدات مالی در خصوص نصب سیستم تصفیه شیرابه به کمک فناوری نانو که قادر به تصفیه شیرابه های زباله و رساندن خروجی سیستم مطابق با استانداردهای محیط زیست است حداکثر تا پایان سال 92 انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم نظارت بر عملکرد صحیح این سیستم پس از بهره برداری با بازدیدها و نمونه برداری های دوره ای کارشناسان محیط زیست ادامه خواهد یافت.

 

دبیر کمیته پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اظهارداشت: کارخانه زباله سوز در شهرستان ساری جهت مدیریت و امحای بخش عمده ای از زباله های این شهرستان در دستور کار مسئولان قرار داردو بخشی از مقدمات محل اجرای طرح جهت احداث این کارخانه انجام شده و سایر موارد در حال پیگیری می باشد.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;