نشان استاندارد درجه بندی می شود

تحول در ساختار و مراحل صدور مجوز کاربرد نشان استاندارد در راستای رقابت پذیری و بهره گیری از فناوری های پیشرفته و درجه بندی کیفیت کالاهای با نشان استاندارد از جمله وظایفی است که در ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد بر آن تاکید شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با اعضای انجمن دارندگان نشان استاندارد، اجرای قانون را وظیفه همه بخش ها دانست و تصریح کرد: اجرایی شدن قانون باید به گونه ای باشد که در جامعه احساس شود و ضمن تقویت باور و اعتماد به علامت استاندارد، نوآوری و ابتکار هم در تولید و خدمات را جاری و ساری کند.
وی درجه بندی نشان استاندارد را یکی از مهمترین مفاد ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ذکر و اعضای انجمن را تشویق به حرکت در این مسیر کرد و گفت: رتبه بندی و درجه بندی نشان استاندارد در تولید و خدمات، صنعت کشور را متحول می کند.
شریعتی تعیین معیارهای کیفی برای درجه بندی نشان استاندارد  مطابق با خواست و انتظارات مشتریان را ضروری عنوان کرد  و اظهار داشت: با این اقدام علاوه بر ایجاد رقابت سالم و سازنده در میان واحدهای تولیدکننده کالاهای مشمول مقررات استاندارد و دارای پروانه، سطح کیفیت کالاها و خدمات نیز افزایش می یابد.
وی در همین زمینه ادامه داد: این درجه بندی در صنایع مختلف می تواند منجر به نوآوری و خلاقیت مستمر در تولید و  خدمات شود.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر همکاری این سازمان با بخش خصوصی تاکید کرد و افزود : انجمن ها و تشکل ها به عنوان بازوی توانمند اجرایی و ناظران آگاه و بی‌طرف، پل ارتباطی بین صنعت و استاندارد هستند تا مطالبه گر صاحبان صنایع و مصرف کنندگان در جامعه باشند.
شریعتی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های موجود در کشور در جهت رضایت جامعه استفاده کرد اظهار داشت: نماینده انجمن می تواند با حضور در کمیته علائم و شرکت در جلسات شورای استاندارد استان ارتباط خود را با سازمان مستحکم کرده و تهدیدهای بخش صنعت را به فرصتی برای بهبود عملکرد و رشد و توسعه اقتصادی تبدیل کند.
منبع استاندارد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;