نسل جدید گچ در کشور

نسل جدید گچ در کشور

نسل جدید گچ در کشور  تولید شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ا ین محصول که گچ ترکیبی و پاششی نام دارد نسل جدید گچ ساختمانی است که با دانش محققان دانشگاه سمنان و سرمایه گذاری بومی 27 میلیارد ریالی شرکت گچ سیمین سمنان تولید و به بازار عرضه شده است.

احمد حسنی مدیر عامل شرکت گچ سیمین سمنان با بیان اینکه تحقیقات برای تولید این نوع گچ از سال 89 آغاز شد گفت: این گچ نسبت به گچ های معمولی ساختمان با گیرایی حداقل 180 دقیقه ای قابلیت شستشو و خلوص 98 درصدی، گچ کاری ساختمان را برای افراد راحت تر می کند. وی افزود: گچ های معمولی در مدت حداکثر 15 دقیقه سفت می شوند و کار شکل دادن را برای گچ کاران بسیار سخت می کنند.

حسنی با بیان اینکه گچ ترکیبی و پاششی با نام های تجاری سیبا و ساتن در بازارهای جهانی عرضه شده است افزود: این محصول هم اکنون به علت ارزش افزوده بالا صرفا برای صادرات تولید می شود و تاکنون 20 هزار تن آن به کشورهای ترکمنستان ، آذربایجان و ارمنستان صادر شده است.

وی درآمد ارزی حاصل از این صادرات را 800 هزار دلار عنوان کرد و گفت: بازار گچ ترکیبی منطقه در انحصار کشور ترکیه بود ولی اکنون ایران نیز از تولید کنندگان عمده این محصول است.

فرامرز هرمزی دبیر کانون هماهنگی صنعت گچ و نمک کشور در دانشگاه سمنان نیز با بیان اینکه محققان این دانشگاه دو سال برای تحقیقات تولید نسل جدید گچ زمان صرف کردند گفت: پس از سال 91 که این تحقیقات به پایان رسید با همکاری شرکت گچ سیمین سمنان ، تحقیقات وارد عرصه تجاری سازی و تولید صنعتی گچ ترکیبی شد.

هرمزی افزود: در فرایند تولید گچ ترکیبی و پاششی، گچ معمولی تولید شده در کارخانه با مواد کلسیت، آهک هیدراته، پرلیت، سلولز، اسید تارتاریک و اسید سیتریک مخلوط و پس از پخت، گچ ترکیبی و پاششی تولید می شود.

استان سمنان با داشتن 42 معدن گچ و ذخیره قطعی 167 میلیون تن گچ بزرگترین ذخیره گاه این ماده معدنی است. این استان با تولید سالانه 10 میلیون تن گچ، 80 درصد گچ مورد نیاز کشور را تامین می کند.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;